رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان گالیکش گفت: طی 2 روز گذشته 3 مورد آتش سوزی در جنگل های گالیکش به وقوع پیوست.

بیش از 3 هزار متر مربع از جنگل در آتش سوخت

منصور ممشلی گفت: وزش بادهای موسمی تحت عنوان 'خوشا باد' که از 2 روز گذشته در منطقه آغاز شد، سبب آتش سوزی جنگل های منطقه می شود.

به گزارش گلستان 24، وی گفت: حوالی ساعت 12 دیروز بخشی از جنگل های دره 'خدر اولیاء ' روستای قرق اقمیش دچار آتش سوزی شد که با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و مردمی آتش سوزی خاموش شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش افزود: در این آتش سوزی یکی از مامورین منابع طبیعی که بر اثر افتادن درخت نیمه سوخته بروری وی، دچار سوختگی شد.

ممشلی خاطر نشان ساخت: چون آتش سوزی امروز در مجاورت جنگل های سوزنی برگ رخ داده بود با درایت نیروهای یگان حفاظت از سرایت آتش به دیگر نقاط جنگل های سوزنی برگ قرق اقمیش جلوگیری شد.

وی به آتش سوزی روز دوشنبه در جنگل های 'کشانک ' آقمیش اشاره کرد و گفت: مامورین یگان حفاظت و نیروهای دیده بان پس از 2 ساعت تلاش اتش سوزی این منطقه را خاموش کردند.

وی در خصوص آتش سوزی دیگر این منطقه نیز گفت: در این آتش سوزی که در ساعت 15 روز دوشنبه در طرح جنگلداری 'ترجنلی ' بوقوع پیوست با حضور به موقع مامورین منابع طبیعی و نیروهای مردمی مهار شد.

ممشلی سطح آتش سوزی 2 روز گذشته منطقه را 3 هزار و 350 متر مربع بیان کرد و گفت: آتش سوزی این منطقه سطحی بوده و خوشبختانه خسارات جدی به جنگل ها وارد نشده است .

رییس اداره منابع طبیعی گالیکش تعداد آتش سوزی ها امسال را 33 مورد اعلام کرد و افزود: 7.2 هکتار از عرصه های جنگلی و منابع طبیعی این شهرستان شامل نهال ها و درخت های برگ پهن و سوزنی برگ از نوع ممرز، بلوط ، افرا، کاج و ولیک دچار آتش سوزی شده بودند.

ارسال نظر

آخرین اخبار