بازنشر آخرین گفت‌وگوی فارس با سردار شهید حسین همدانی

سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی در آخرین گفت‌وگوی خود با خبرگزاری فارس گفت: انتقال فرهنگ هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی به این سرزمین و تشکیل نیروهای بسیج مردمی در این کشور، دشمن را زمین‌گیر کرده است.

سران فتنه با اصل نظام مشکل داشتند

به گزارش گلستان24، سردار رشید اسلام سرلشکر «شهید حسین همدانی» جمعه شب در حال عبور از مسیر حلب سوریه حین عملیات مستشاری در کمین تروریست‌ها قرار گرفت و به شهادت رسید.

گزارشی که پیش‌روست، آخرین گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با این سردار گرانقدر مدافع حرم است.

:: :: ::

سردار حسین همدانی با حضور در دفتر خبر‌گزاری فارس در همدان، از تأثیرگذاری این رسانه سخن گفت و اظهار کرد: باید در راستای مقابله با ترفندهای پیچیده دشمن، همواره کار روشنگری و بصیرت‌افزایی را در دستور کار قرار داد که رسانه‌ها به ویژه خبر‌گزاری فارس در این بین نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه دشمن از هر طریقی به دنبال دستیابی به اهداف خود است، گفت: بروز آتش جنگ در منطقه با چراغ سبز اسرائیل و آمریکا انجام شده تا با ایجاد اختلاف در بین کشورهای مسلمان و همچنین ناامنی در خاورمیانه، سلطه خود را داشته باشند.

فرمانده سابق سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران در ادامه جمهوری اسلامی ایران را برهم‌زننده نقشه‌ها و دسیسه‌های استکبار جهانی خواند و افزود: در جریان سوریه، دشمن با تمام قوا وارد عرصه شد اما ایران به خاطر اینکه این کشور عمق استراتژیک جمهوری اسلامی است، به دفاع از این کشور برخاست.

سردار همدانی با اشاره به اینکه آمریکا در سوریه جنگ را با ایران شروع کرد، گفت: سقوط سوریه به این معنی بود که باید با دشمن در مرزهای خود می‌جنگیدیم به همین دلیل برای حفظ دستاوردهای خود و مقابله با دشمن ورود پیدا کردیم.

* سوریه سقوط نمی‌کند

وی با بیان اینکه معتقدم سوریه سقوط نمی‌کند، ادامه داد: آن زمانی که سوریه در اوج بحران بود توانست خود را از آتش فتنه و جنگ دشمن، سالم بیرون آورد، حالا که وضعیت بهتری دارد، دیگر سقوط نخواهد کرد.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) گفت: انتقال فرهنگ هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی به این سرزمین و تشکیل نیروهای بسیج مردمی در این کشور، دشمن را زمین‌گیر کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش مشکل اصلی سوریه در حال حاضر را مربوط به وضعیت اقتصادی دانست و اظهار کرد: توریست، کشاورزی و نفت سه منبع اقتصادی این کشور بود که در طول این سه سال از بین رفته است.

* ابعاد پیچیده فتنه 88 را باید برای مردم تشریح کرد

فرمانده سابق سپاه محمدرسول‌الله تهران در ادامه سخنانش با گریزی به فتنه 88 و لزوم تبیین آن به مردم گفت: ابعاد فتنه 88 بسیار عمیق بود زیرا تمام نیروهای ضد انقلاب و دنیای استکبار برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی با یکدیگر هماهنگ شده بودند.

وی با بیان اینکه با لطف خدا، تدبیر مقام معظم رهبری و بصیرت مردم، این فتنه بزرگ با شکست مواجه شد، ابراز داشت: ما وظیفه داریم تا نگذاریم حماسه بزرگ 9 دی که به حق روز بصیرت بود، کمرنگ شود.

* آنها که دنبال تطهیر سران فتنه هستند، فتنه‌گرند

سردار همدانی در ادامه در پاسخ به این سئوال که برخی از اصلاح‌طلبان تندرو از «فتنه 88» به عنوان «روایت» و «داستان» یاد می‌کنند و به دنبال تطهیر چهره فتنه‌گران هستند، گفت: ما حساب فتنه‌گران را از اصلاح‌طلبان جدا می‌دانیم.

وی با بیان اینکه وجود چندصدایی فعالیت تشکل‌ها و احزاب سیاسی به پیشرفت کشور می‌انجامد، گفت: اگر این چندصدایی حول محور رعایت خطوط قرمز نظام و با هدف ارائه انتقادات سازنده باشد، به طور حتم باعث پیشبرد بهتر امور خواهد شد.

فرمانده سابق سپاه محمدرسول‌الله تهران با بیان اینکه رعایت خطوط قرمز نظام در همه مرام‌نامه‌ها و اساسنامه‌های احزاب سیاسی دارای مجوز قید شده و کسی نمی‌تواند ادعا کند بی‌قانونی خوب است، اظهار کرد: اینکه برخی افراد تندرو، از «فتنه 88» به عنوان «داستان» یاد می‌کنند و آن را به ابزاری در دست شورای نگهبان برای رد صلاحیت اصلاح‌طلبان می‌خوانند، ادعایی مغرضانه بوده و بی‌پایه و اساس است.

* سران فتنه به دنبال براندازی نظام بودند

وی افزود: خود این افراد در بدنه نظام مسئولیت داشتند و به خوبی می‌دانند که با اختلاف رأی بسیار، امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد.

فرمانده سابق سپاه محمدرسول‌الله تهران تأکید کرد: باز هم با این وجود، نظام لطف کرد و از کاندیداهای معترض خواست تا از مسیر قانونی اعتراض خود را برای رسیدگی به آن دنبال کنند، اما آنها نپذیرفتند و اعتراض خود را در کف خیابان‌ها مطرح کردند.

وی با بیان اینکه اینها با اصل نظام مشکل داشتند، تأکید کرد: منفعت و مصلحت مردم نیز برای آنها هیچ اهمیتی نداشت زیرا بی‌توجه به تمام این مسائل، کشور را به آشوب و التهاب کشیدند.

سردار همدانی با بیان اینکه بعد از بروز اتفاقات بسیار، بالاخره مردم در روز نهم دی علیه فتنه‌گران جوشیدند و خروشیدند، گفت: محاکمه سران فتنه مطالبه جدی مردم است و دستگاه قضا باید این‌ موضوع را تعیین تکلیف کند.

*برخی احزاب منافع حزبی خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند

سردار همدانی با بیان اینکه کسی نمی‌تواند دستگاه‌های قانونی کشور مانند شورای نگهبان را زیر سئوال ببرد، افزود: جالب آن است که بخشی از این قوانین که در مجلس مصوب شده در همین دوره اصلاحات و کارگزاران بوده است.

وی ادامه داد: اینکه برخی از اینها به قانونی که در زمان خود آنها مصوب شده توجه نداشته باشند، چه معنایی دارد؟

فرمانده سابق سپاه محمدرسول‌الله تهران از اینکه برخی احزاب منافع حزبی خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند، انتقاد کرد و گفت: این احزاب و تشکل‌های سیاسی در هر طیفی که باشند از نظر مردم محکوم هستند.

وی ادامه داد: خدمت به مردم در مرامنامه تمام احزاب قید شده در صورتی که برخی به این امر توجه ندارند و خلاف قانون حرکت می‌کنند.

وی در ادامه در خصوص ادعای آمریکا برای بازرسی از مراکز نظامی ایران و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای کشور گفت: قلم پای کسی که بخواهد مراکز نظامی ایران را بازرسی کند، خواهیم شکست.

فرمانده سابق سپاه محمدرسول‌الله تهران با بیان اینکه دشمن ضرب شست ایران را در برهه‌های مختلف به ویژه هشت سال دفاع مقدس دیده است، بیان کرد: در صورت جسارت دشمن در بازدید از مراکز نظامی کشور، شدت پاسخ ما از هشت سال دفاع مقدس هم بیشتر خواهد شد.

وی با طرح این سئوال که مگر می‌شود بگذاریم جاسوس و دشمن وارد خانه ما شود؟ گفت: دشمن چنین آرزویی را به گور خواهد برد.

سردار همدانی با بیان اینکه هر کس اجازه چنین کاری را دهد خائن به نظام و ملت است، افزود: معتقدم دشمنان جرأت چنین کاری را ندارند و فقط از این مسیر به دنبال اهداف دیگری هستند که باید نسبت به آن هوشیار بود.

ارسال نظر

آخرین اخبار