معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری همایش بزرگداشت حافظ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی خبر داد و گفت: این مراسم با همکاری انجمن علمی آموزشی معلمان زبان وادبیات استان برگزار می‌شود.

همایش بزرگداشت حافظ در استان گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، قدرت‌الله دائمی با اشاره به اینکه بیستم مهر ماه روز بزرگداشت حافظ نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: همایش بزرگداشت حافظ 21 مهر در گرگان برگزار می‌شود.

 بزرگداشت حافظ در استان گلستان

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختن به شخصیت‌ها و مفاخر فرهنگی ایرانی و اسلامی است، افزود: اهمیتی که بزرگداشت مفاخر حوزه شعروادب فارسی کشوردر توسعه و تعمیق ارزش‌ها، باورها و فعالیت‌های فرهنگی دارد بر کسی پوشیده نیست.

دائمی حافظ را به عنوان مهم‌ترین شاعر زبان فارسی دانست و تصریح کرد: این شاعر بزرگ اهمیت ویژه‎ای در سپهر ادبیات فارسی داشته و به عنوان شاعر و عارف نامی ایرانی جایگاه ویژه ای در جهان معاصر دارد.

وی ادامه داد: اگر به اشعار حافظ نگاه کنیم بی‌هیچ تردیدی جنبه‌‏های عرفانی بسیار قوی‌ و نابی در اشعار او خواهیم یافت، اندیشه‌‏های متفکرانی مثل حافظ زمان و مکان بر نمی‌دارد و خطابشان جهانی و دائمی است.

معاون ‌‌اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هدف این همایش را توجه به نقش و جایگاه شخصیت‌ها و مفاخر ادبی و فرهنگی کشور دانست و گفت: در هویت ملی و فضای فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های آثار شاعرانی همچون حافظ برای معرفی فرهنگ ایران به جهانیان است.

دائمی ارائه مقاله درباره جایگاه حافظ و حافظ شناسی،شعر خوانی و برگزاری موسیقی سنتی را از بخش‌های این همایش اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار