باز هم شهرداری گرگان

ساعتی پیش تعداد زیادی از هیئتهای عزاداری گرگان طی تماس های متعدد با خبرنگاران سایت گلستان ما از کنده شدن بنرهای عزاداری محرم که توسط هیئتها نصب شده بود، خبر دادند .

تکرار تراژدی تلخ کندن بنرهای عزاداری هیئتها در گلستان

به گزارش گلستان24، در پی این موضوع گفتگویی با علی اسدی رئیس شورای هیئت مذهبی شهرستان گرگان داشتیم که وی ضمن تایید این صحبتها گفت : متاسفانه باز هم شهرداری گرگان این کار را انجام داد و من نمی دانم دیگر چه بگویم .

اسدی افزود: ما قبل از شروع محرم نامه ای به شهرداری زده بودیم و ضمن تشکر از اقدامات انجام شده طی این مدت ، محترمانه از شهرداری خواستیم که در این دهه محرم نهایت همکاری با هیئت ها را داشته باشند و بنرها را نکنند.

992307

"علی اسدی رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان گرگان"

وی بیان کرد: متاسفانه از دیروز تا الان شاهد کنده شدن پارچه ها و بنرهای عزاداری امام حسین (ع) درسطح شهر گرگان هستیم که توسط هیئتها نصب شده بود و مدام هر یک از هیئتها تماس می گیرند که بنرهای ما را هم دارند می کنند .

رئیس شورای هیئات مذهبی گرگان تصریح کرد: در تماسی که با روابط عمومی شهرداری داشتیم خانم مسگر گفتند که با این کار ها(نصب بنر و زدن پارچه) مبلمان شهری بهم می خورد و همه این هیئتها باید از ما مجوز بگیرند .

علی اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم اینکه برخی نهادها فضاسازی محرم را معضل بدانند اما ما آن را فرصتی می دانیم برای جوانان پرشور و عاشق امام حسین (ع) لذا شهرداری می توانست قبل از محرم طی جلسه ای که با هیئتی ها می گذاشت این موارد را رفع می کرد.

وی تاکید کرد: پولی که برای زدن بنر و نوشتن پارچه و اینها هزینه شده از محل نذری دوستداران امام حسین (ع) و بعضا پیرزنانی است که از اندک دارایی خود برای مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان مضایقه نمی کنند و درست نیست که با این تفکر مذهبی مردم مقابله شود.

اسدی اضافه کرد: ما حرفهای خودمان را در جلسات زدیم و امروز هم طی پیامکی به فرماندار این چالش ها را بیان کردم و عکس الالعمل هیئتی ها نیز در چارچوب اختیارات ما نخواهد بود چون آنها عاشق امام حسین (ع) هستند و جوان و مغرور و دوست دارند کاری که برای مولایشان می کنند با اینچنین موانعی مواجه نشود .

گفتنی است برخی از این هئیتی هایی که با سایت گلستان ما صحبت کردند از احتمال تجمع در برابر شهرداری و شورای شهر گرگان خبر دادند لذا می طلبد فرماندار گرگان و مدیر کل تبلیغات اسلامی با شهردار گرگان صحبت کنند تا حداقل برای ده روز عزای امام حسین (ع) را تحمل کنند .

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار