در دو حمله تروریستی به عزاداری حسینی در منطقه شیعه نشین الشرقیة، تعدادی از شهروندان شهید و زخمی شدند.

شهادت عزاداران حسینی در عربستان با ۲حمله انتحاری+تصاویر+18

در دو حمله تروریستی به مراسم سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) در عربستان، تعدادی از عزاداران شهید و مجروح شدند.

به گزارش گلستان24، شامگاه امروز جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ در حمله تروریست های تکفیری به دو مسجد در منطقه شیعه نشین "الشرقیة"، ۵ نفر از شهروندان به شهادت رسیدند و ۱۰ تن زخمی شدند.

حمله اول

تهاجم اول به "حسینیه حیدریه" محله کوثر در شهر "سیهات" واقع در المنطقة الشرقیة انجام شد که در اثر آن، ۵ نفر از عزاداران حسینی، از جمله یک خانم، به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر مجروح شدند.

در این حمله، یک تروریست سعودی، در حالی که سوار بر خودرو بود به سوی شرکت کنندگان مجلس عزاداری در اطراف این حسینیه آتش گشود.

افراد آسیب دیده به وسیله مردم به بیمارستانهای سیهات ــ بیمارستان خصوصی "مستشفی الصادق" و بیمارستان دولتی "مستشفی عنک العام" ــ منتقل شدند؛ اما متأسفانه افراد ذیل الذکر به شهادت رسیدند:

۱- بثینة العباد.
۲- أیمن العجمی.
۳- علی السلیم.
۴- عبدالستار بوصالح.
۵- عبدالله الجاسم.


 

تصویر یکی از شهدا، در لباس سیاه عزاداری

تصویر یکی از مجروحان امشب در بیمارستان سیهات


بنابر گزارش های رسیده، نیروهای امنیتی توانستند تروریست عامل این حمله را به قتل برسانند.

حمله دوم

همزمان با هجوم اول، حمله تروریستی دیگری نیز به "مسجد الحمزة" واقع در "حی العنود" از توابع منطقه شیعه نشین "الدمام" صورت گرفت.

تصویر دریافت شده از عامل حمله دوم نشان می دهد که وی کمربند انفجاری نیز به همراه داشته، ولی نتوانسته است آن را منفجر کند.

خوشبختانه این حمله، فقط یک مجروح بر جای گذاشت.

 


شایان ذکر است استان شرقی عربستان (به عربی: المنطقة الشرقیة) بزرگترین استان در عربستان سعودی است و اکثریت جمعیت آن شیعه هستند.

مرکز این استان شهر "دمام" است که پرجمعیت‌ترین شهر آن نیز به شمار می رود. "سیهات"، "قطیف" و "هفوف" از دیگر شهرهای مهم این استان محسوب می شوند.

مردم "قطیف" و "العوامیة" در این استان، در سالهای اخیر مورد هجوم عوامل رژیم سعودی بوده و تعداد زیادی از آنها شهید یا زندانی شده اند.

ارسال نظر

آخرین اخبار