با هدف ترویج فرهنگ عاشورا انجام می‎شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری همایش رهروان حضرت زینب(س) در شهرستان گرگان خبر داد.

برگزاری همایش رهروان حضرت زینب(س) در گرگان

به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام جواد نجفی  اظهار کرد: همایش رهروان حضرت زینب(س) امروز با حضور خواهران، هیئت‎های مذهبی، فعالان قرآنی، مبلغان و مداحان در شهرستان گرگان برگزار می‎شود.

 همایش رهروان حضرت زینب(س) در گرگان

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین اهداف سیدالشهدا(ع) بوده است، تصریح کرد: این فریضه دینی یکی از مهمترین معروفات حکومت ولایی است، در عصر حاضر بالاترین معروف، نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که مشاء خوبی‎ها و معروفات زیادی در سطح جهان است.

بالاترین منکر تقویت استکبار جهانی است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان بر لزوم ترویج فرهنگ عاشورایی تاکید کرد و افزود: یکی از منکرات این است که در حمایت از نظام و حمایت از ولایت فقیه غفلت شود و بالاترین منکر بیان سخنانی است که موجب تقویت استکبار جهانی شود.

نجفی با اشاره به اهداف برگزاری همایش رهروان حضرت زینب(س) گفت: حضور بانوان در این همایش، برافراشتن پرچم خوبی‌ها و سخنان گرانقدر حضرت زیبت(س) در واقعه عاشورا و در دوران سخت اسارت است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) با افشاگری ظلم قیام سیدالشهدا(ع) را تکمیل کرد، افزود: بانوان با حضور در همایش و تجدید پیمان با شهدای کربلا و همنوایی با حضرت زینب(س) با وظایف خود بیشتر آشنا می‎شوند.

بانوان عفاف و حجاب را بیشتر رعایت کنند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان بیان داشت: برگزاری این همایش قطعاً محبت جامعه را به اهل‎بیت(ع) بیشتر می‎کند، خوبی‎ها ترویج می‎شود، جامعه اطاعت از ولایت، قرآن و معنویت را سرلوحه کارهای خود قرار می‎دهند و دور شدن از پلیدی و زشتی در جامعه فرهنگ‌سازی می‎شود.

نجفی با تأکید بر اینکه بانوان عفاف و حجاب را بیشتر رعایت کنند، گفت: این مسئله کمتر در جامعه مورد توجه قرار گرفته است، لذا اگر بانوان با شخصیت و سیره حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) آشنا شوند، قطعاً رعایت پوشش شرعی را سرلوحه قرار می‎دهند.

وی گفت: کسانی که در مجالس عزاداری شرکت می‎کنند باید توجه داشته باشند که حضرت زینب(س) در سخت‎ترین شرایط مصیبت نیز تلاش کرد تا پوشش و رعایت حجاب را داشته باشد.

فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار