مراسم چوب زنی، تدفین و تشییع نمادین شهدای کربلا، تداعی کننده حرکت طایفه بنی اسد برای یاری امام سجاد(ع)، شب گذشته در رامیان برگزار شد.

مراسم چوب زنی و تشییع نمادین شهدای کربلا در رامیان+ تصاویر

به گزارش گلستان 24، بعد از سه شبانه روز افتادن پیکر شهدای کربلا بر روی زمین به دلیل اجازه ندادن لشکریان دشمن، طایفه بنی اسد با بیل و چوب و هر وسیله ای دیگر برای کمک امام سجاد(ع) و برای تدفین شهدا به محل قتلگاه امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایشان می آیند.

«حمید جعفریان» پژوهشگر رامیانی در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: امام حسین(ع) در مدت اقامت در کربلا (نینوا سابق) صحرای کربلا را می خرد و بیشتر قبایل که بزرگش بنی اسد بود در آنجا زندگی می کردند.

وی افزود: طایفه بنی اسد از خویشاوندان مادر حضرت ابالفضل(ع) بودند.

جعفریان اظهار کرد: طوایفی که در کربلا بودند به امام حسین(ع) علاقمند شده بودند و قصد یاری شان را داشتند ولی به دلیل محاصره لشکر عبیداله بن زیاد (که در تاریخ می گویند حداقل 30 هزار لشکر) نتوانستند .

وی بیان کرد: زمانیکه امام حسین(ع) به شهادت رسیدند، به این برآمدند که در تدفین امام حسین(ع) و یارانشان شرکت کنند و این حرکت از طرف زنها به مردها بود که اگر شما نمی روید ما برویم.

این پژوهشگر گفت: مردان و زنان طایفه بنی اسد با بیل و کلنگ و ... به محل قتلگاه می آیند و امام سجاد(ع) را یاری می کنند گرچه عبیداله بین زیاد مانع می شدند اما نتوانستند جلوی این حرکت را بگیرند.

مراسم چوب زنی و تدفین و تشییع نمادین در رامیان یادآور و تداعی کننده آن حرکت تاریخی طایفه بنی اسد است.

tashighar1

tashighar2

tashighar3

tashighar4

tashighar5

tashighar6

tashighar12

tashighar7

tashighar8

tashighar10

tashighar13

tashighar11

tashighar14

tashighar15

tashighar9

 

انتهای پیام/گل رامیان

ارسال نظر

آخرین اخبار