اویس فراتی:‌

مصاحبه اختصاصی حجت الاسلام اویس فراتی فعال فرهنگی شهرستان کردکوی و مبلغ استان گلستان ، با گلستان 24:

تجمع عظیم اربعین، شناساندن امام زمان (عج)، تفکر شیعی، حسینی و مهدوی به جهانیان است.

حجت الاسلام اویس فراتی فعال فرهنگی شهرستان کردکوی ، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، در جواب این سوال که، اجتماع عظیم اربعین نشانگر چیست گفت: با اینکه در خیلی از صفات و نشونه ها بروز دارد، نهایت تحقق وعده های خداوند در قرآن است. خداوند متعال در قرآن میفرماید: «كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْفِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللّهِ » (آیه 249 سوره بقره) اینکه عده کمی به اذن الهی بر عده بسیاری پیروز میشن...این آیه هم در آن زمان مصداق دارد و هم در امروز.

141858883019592


وی در ادامه افزود: در ظاهر با کم بودن تعداد یاران اباعبدالله (ع) و به اسارت رفتن اهل بیت(ع) غلبه ظاهری شکل نگرفت، اما غلبه فکری اهداف امام حسین (ع)و روشنگری ایشان بر افکار پلید یزید ملعون شکل گرفت و با دقیق شدن در تاریخ، تفکر یهود و صهیونیست را در پشت یزید میبینیم. این غلبه تفکر اباعبدالله (ع) نه تنها در آن زمان بلکه در طول تاریخ، در اجتماعات و مذاهب مختلف خودش را نشان داده است.

مخصوصا الان و در زمان حال ؛ و مصداق بارز آن، حضور میلیون ها نفر در راهپیمایی اربعین امسال است.میلیون ها نفر از مذاهب و ادیان مختلف این تفکر حسینی را پذیرفتند و در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند.جدای از آن راهپیمایی و اجتماع در کربلا، میلیون ها عاشق دیگر که قسمت نشد در این راهپیمایی شرکت کنند اما معتقد به این پیام و تفکر هستند را هم باید لحاظ کرد.

 وی همچنین گفت: نشانه دیگر غلبه این تفکر، امروز در مبارزه با صهیونیست و داعش، در حزب الله و حماس و گروههای مبارزِ دیگر،  در مقابله با تفکر صهیونیستی و تکفیری شکل گرفته است.

اویس فراتی نکته دیگر از این اجتماع عظیم را  زمینه سازی  برای ظهور نام برد و افزود: همونطور که زینب (س) به همراه امام سجاد(ع) و کاروان اسرا زمینه شناخت هرچه بیشتر اباعبدالله(ع) و اهداف ایشان را برای همگان در همه اعصار فراهم کردند ، ما هم با الگو گیری ، باید این زمینه را برای یاری مهدی زهرا(ع) فراهم کنیم. البته میشود گفت زمینه سازی برای ظهور را هم عمه سادات (س) پایه گذاری کرده اند.

13658539881

وی در آخر گفت: چون خود امام زمان (عج) در وقت ظهور ، در معرفی خودشان ، از امام حسین نام می برند.(یا اهل العالم قتل الحسین به کربلا عطشانا). نام از حسینی می برند که زینب(س) ایشان را معرفی و جهانی کرده اند. این اجتماع عظیم اربعین به نوعی شناساندن امام زمان(عج) و تفکر شیعی و حسینی و مهدوی به جهانیان است.

ارسال نظر

  • گلستان بلاگ
    0

    سلام
    مطلب شما در سایت گلستان بلاگ منتشر شد
    http://golestanblog.ir/%D8%AA%D8%AC%D9%85%D8%B9-%D8%B9%D8%B8%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86%D8%8C%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B9/
    موفق باشید

آخرین اخبار