رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره جزئیات اسیدپاشی در رفسنجان گفت: یکی از کارکنان بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) از طرف مادر خود مورد اسیدپاشی در ناحیه سینه قرار گرفت و تعقیب قضایی در این زمینه آغاز شده‌است.

اسیدپاشی مادر به فرزند در رفسنجان+جزییات

به گزارش گلستان24، یدالله موحد ظهر امروز در نشست خبری خود اظهار داشت: یکی از سیاست‌های کلان قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری است.

اسیدپاشی مادر به فرزند در رفسنجان

وی بیان داشت: در دهه‌های گذشته با مشکل جدی در زمینه افزایش نرخ جمعیت کیفری زندان‌های کشور مواجه بودیم، لذا قوه قضاییه، کاهش جمعیت زندانیان را در حیطه قضا و قانون‌گذاری دنبال کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: امروز با توجه به اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه و اصلاحات در قانون شاهد کاهش آمار زندانیان هستیم.

موحد ابراز داشت: سال گذشته موجودی زندانیان در استان کرمان به 13 هزار نفر رسید و به 12 هزار و 550 نفر در هفت ماهه امسال کاهش یافته که 5.8 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: در حالی که طی سال‌های گذشته شاهد افزایش ورودی به زندان‌ها بودیم در هفت ماهه سال جاری شاهد کاهش ورودی به زندان‌های استان کرمان هستیم.

این مقام قضایی اضافه کرد: در هفت ماهه سال جاری 12 هزار و 38 نفر وارد زندان‌های استان شده‌اند که آمار زندان مرکزی 21 درصد کاهش، زندان سیرجان 18 درصد کاهش و زندان رفسنجان 3.8 درصد کاهش ورودی را داشته و فقط در دو شهرستان افزایش ورودی زندانیان را داشته‌ایم.

موحد در بخش دیگری از سخنان خود درباره اسیدپاشی روز پنجشنبه هفته گذشته در رفسنجان تصریح کرد: یکی از کارکنان بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) از طرف مادر خود مورد اسیدپاشی در ناحیه سینه قرار گرفت و گرچه آسیب آن جدی نبود، اما این شخص به صدمات ناشی از اسیدپاشی دچار شده و در بیمارستان شفا در حال درمان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه گزارش اولیه در مورد اسیدپاشی رفسنجان به دستگاه قضایی وارد نشده‌بود، اما به علت اهمیت جرم و تبعات منفی آن دستورات لازم صادر شد تا دادستان رفسنجان موضوع را پیگیری کند و مسئله را مورد بررسی قرار دهد و تعقیب قضایی در این زمینه آغاز شده‌است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: دادگستری کل استان کرمان از رتبه 27 کشوری در فروردین 93 به رتبه نخست در شهریور ماه سال جاری در زمینه فناوری اطلاعات رسیده‌است./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار