رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما گفت: روایت یک ماجرا، سد شیطان و یک روز طولانی نام سه مستندی است که به مناسبت چهلمین روز درگذشتگان فاجعه منا از سوی حج و زیارت صدا و سیما تولید شده است.

پخش مستندهای منتشر نشده از حادثه منا درتلویزیون
به گزارش گلستان24،  حسن گروسی رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما گفت: روایت یک ماجرا، سد شیطان و یک روز طولانی نام سه مستندی است که به مناسبت چهلم فاجعه منا از سوی حج و زیارت صدا و سیما تولید شده و آماده پخش از شبکه‌های مختلف رسانه ملی و برون مرزی است. در این سه مستند تصاویری منتشر نشده از حادثه از جمله تصاویری مربوط به زمانی که مأموران سعودی از مانیتور حادثه را مشاهده می‌کردند به کار رفته است.
 
 مستندهای منتشر نشده از حادثه منا

گروسی در رابطه با حادثه منا و عملکرد رسانه‌های سعودی و غربی در این رابطه بیان داشت: کوتاهی‌های این رسانه‌ها در بازتاب واقعیات فاجعه‌ای که باعث کشته شدن حدود 8 هزار حاجی شد کاملا مشهود و غیرقابل انکار است.

وی با ابراز تأسف از عملکرد دولت سعودی و رسانه‌های وابسته به آن گفت: در روز این حادثه حتی یک خبر از سوی این رسانه‌ها منتشر نشد، این در حالی است که در آن زمان حاجیان حاضر در حادثه بر روی هم افتاده و ساعت‌ها از گرمی هوا و تشنگی رنج بردند تا در نهایت در همان وضعیت اسفناک به لقا پروردگارشان رفتند.

رئیس ستاد حج و زیارت صدا و سیما سکوت رسانه‌های غربی و سعودی را خلاف هر گونه آیین و مکتبی دانست و گفت: رسانه‌هایی که ادعای حمایت از حقوق بشر دارند و مدعی هستند که بازتاب حقایق را رسالتی بر روی دوش خود می‌دانند کشته شدن مظلومانه 8 هزار حاجی را در بایکوت خبری خود به فراموشی سپرده و سعی در پنهان کردن کوتاهی‌ها و قصور دولت سعودی کردند.

وی افزود: در این حادثه بی‌کفایتی آل سعود برای اداره حرمین شریفین بر همگان ثابت شد و تمامی کشورهای مسلمان نیز این موضوع را به خوبی درک کردند که باید مدیریت مناسک بزرگ حج از دست آل سعود خارج شود اما در این میان هیچ یک از کشورها به دلایلی مختلف در این باره صحبتی نکردند و تنها ایران بود که پرچم داد مظلومانه حاجیان را بلند کرد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه رسانه ملی توانست امپراطوری رسانه های غربی و سعودی را درهم بشکند و جلوی تحریف واقعه توسط آنان را بگیرد، پس از آن نیز سکوت مجامع بین المللی مانند کنفرانس اسلامی و سازمان بین‌الملل در رابطه با این اتفاق بسیار تأمل برانگیز و برای جوامع بین المللی به خصوص مسلمانان غیرقابل هضم است.

گروسی در رابطه با بزرگداشت یاد حاجیان کشته شده در حادثه منا گفت: سه مستند سد شیطان، یک روز طولانی، روایت یک ماجرا که تولید حج و زیارت صدا و سیما و در رابطه با فاجعه منا است آماده شده و برای پخش از شبکه‌های مختلف رسانه ملی و برون مرزی نظیر پرس و العالم آماده شده است، در این سه مستند تصاویری منتشر نشده از روز حادثه از جمله تصاویری مربوط به زمانی که مأموران سعودی از مانیتور حادثه را مشاهده می‌کردند، به کار رفته است./مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار