رئیس حفاظت محیط زیست گرگان گفت: 'حامی میرزایی' یکی از همیاران خردسال و طبیعت دوست اهل روستای گرجی محله شهرستان، دو حلقه مار آبی را تحویل نماینده این اداره داد.

خردسال گرگانی دو حلقه مار آبی را تحویل محیط زیست داد

به گزارش گلستان24، قنبرعلی تمسکنی اظهارداشت: این مارها از سوی محیط بانان در حاشیه نیزارها و رودخانه های این شهرستان رها سازی می شود.

مار آبی
وی از این همیار خردسال محیط زیست برای تلاش در جهت زنده ماندن گونه های خزندگان در منطقه تقدیر کرد و گفت: این اقدام احترام و ارزش نهادن برای حفظ جان یک موجود زنده به عنوان عضوی از حلقه های اکوسیستم به شمار می آید.
شهرستان گرگان مرکز استان گلستان در شمال کشور قرار دارد و از آب و هوای معتدل برخوردار بوده که تابستان های آن به طور نسبی گرم و شرجی است. 


اقلیم منطقه گرگان بسیار متنوع است و کوه، جنگل و چمنزار، جلگه و دشت، رودخانه و زمین کشاورزی را شامل می شود و این جغرافیایی طبیعی زمینه زیست گونه های جانوری مختلفی را در این منطقه قراهم کرده است.


مار آبی، قمچه مار، مار پلنگی، مار دستی، مار گورخری، مار درفشی، مار شلاقی، تیرمار، مار دریایی، کفچه مار، مار کبری، مار جعفری، افعی 'شاخدار، زنجانی، قفقازی'، مار آتشی و مارخالدار از جمله 45 گونه مار شناسایی شده در مناطق دشتی و جنگلی گرگان است که بسیاری از آنها سمی نیز می باشد.


تاکنون حدود سه هزار گونه از این موجودات شناسایی شده اند که از بین آنها 400 گونه سمی هستند که فقط 50 گونه خطرناک بوده و سم آن می تواند برای انسان مشکل ساز باشد. /ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار