« .... ساعت نه صبح روز یکم آذر ۹۴ پسرم با حالتی غمگین از دبیرستان تماس گرفت و گفت پدر جان با اینکه شما با دبیرستان تماس گرفته اید اما باز هم اجازه شرکت در تشییع شهید هیودی را به من نمی دهند.

شرکت در تشییع پیکر شهدای مدافع حرم، ممنوع شد!

 به گزارش گلستان24، احمد خادم پدر یکی از دانش اموزان دبیرستان شهر دزفول در مطلبی که به تحریریه جهان نیوز ارسال کرد نوشت: "امروز سبک بالی از خیل هزاران عاشق اهل بیت بر دستان دوستداران حضرت زینب (س) تشییع شد . پیکر پاک و قطعه قطعه امیرعلی هیودی اولین شهید مدافع حرم از شهر شهیدپرور دزفول، پس از دو هفته چشم انتظاری خانواده، دوستان و همشهریانش به زادگاهش منتقل شد و در شهیدآباد دزفول خاکسپاری گردید.

بسیاری از پیشکسوتان جبهه و جنگ و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به همراه خانواده شهداء خصوصاً مادران داغدیده که غالبا با قدی خمیده و عصای پیری آمده بودند، تا شهید را بدرقه نمایند تا آرامگاه ابدی او. اما جای بعضی ها خالی بود! 

دانش آموزان برای درس آموزش دفاعی با صدها ساعت هماهنگی در تامین خودرو، محل اقامت، محل های بازدید و ... و با دهها نامه رضایت و تعهدنامه والدین با طی مسافت صدها کیلومتر به مناطق جنگی می برند تا فرهنگ شهید و شهادت را با دیدن خاک و تجهیزات زنگ زده دوران دفاع مقدس اندکی حس کنند، تا حداقل بتواند مشی و مرام شهیدان هشت سال دفاع مقدس را در قالب پوستر و کتاب و نقاشی به دانش آموزان انتقال دهند ، امّا افسوس ...

« .... ساعت نه صبح روز یکم آذر ۹۴ پسرم با حالتی غمگین از دبیرستان تماس گرفت و گفت پدر جان با اینکه شما با دبیرستان تماس گرفته اید اما باز هم اجازه شرکت در تشییع شهید هیودی را به من نمی دهند. و می گویند آموزش و پرورش اجازه نمی دهد. ... »
چگونه است آموزش و پرورش برای حضور وزیر و وکیل و سخنران و رئیس جمهور و راهپیمایی و ... اجازه تعطیلی کلاس ها را می دهد اما حال که بدن قطعه قطعه شهیدی از دیار حرم حضرت زینب که بزرگترین درس عملی ولایت مداری و و مصداق عینی .. انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم ... است دانش آموز حق شرکت کردن داوطلبانه در تشییع آن شهید را ندارد ؟

افسوس بر تشکیلاتی که برای برگزاری کلاس های آموزشی چند نفره، حاضرند چندین روز کلاس های دیگر دانش آموزان را به تعطیلی بکشانند، اما برای حضور واقعی و حس جایگاه شهید و روحیه شهادت طلبی و حس دورانی که مردم دزفول در یک روز قریب هفتاد شهید را تشییع نمودند، دستور به جلوگیری از حضور داوطلبانه دانش آموزان دارند.

به هر منظوری که این اقدام خودسرانه و یا آمرانه اجرا شده است، بر استمرار روحیه بسیج پروری و شهادت طلبی ضربه مهلک وارد خواهد کرد و این همان به بار نشستن آرزوی کهنه مخالفان نظام استکباری است که حضرت آیت الله خامنه ای بارها هشدار و تذکر داده اند."

جهان نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار