خط نفوذ رسانه ای غرب در نشریات داخلی؛

با بررسی برنامه‌های دیدبان و مطالب انتخابی مسعود بهنود اولین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، طرح دغدغه‌ها و سوژه‌های مورد توجه بی‌بی‌سی در رسانه‌های داخلی است که اتفاقا از سوی برخی نشریات به مرحله اجرا نیز می رسد!

دستورالعمل بی بی سی فارسی در یک نشریه داخلی اجرا شد +فیلم

 به گزارش گلستان24، چندی پیش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای خبر از انهدام یک شبکه نفوذی در رسانه های داخلی یک جریان خاص خبر داد.

با انتشار جزئیات بیشتر از این پرونده مشخص گردید که این شبکه با هماهنگی کامل با برخی سرشبکه های رسانه ای ضد انقلاب در خارج از کشور همچون "مسعود بهنود"، "حسین باستانی" و... با دریافت حقوق ثابت ماهیانه (برخی به ریال و برخی به دلار و یورو)، ماموریت های مختلفی را در فضای رسانه ای کشور بر عهده داشته اند.

در این میان "مسعود بهنود " که سابقه طولانی در شبکه‌سازی برای اپوزیسیون و فعالیت خزنده و طولانی مدت علیه جمهوری اسلامی دارد، در ایجاد ساختار این شبکه و جذب افراد مورد نظر نیز نقش بسیار مهمی داشته است.  

این روزنامه نگار فراری با تبدیل برنامه "دیدبان بی‌بی‌سی فارسی"  با اجرای فرناز قاضی زاده (یکی از شاگردان سابق مسعود بهنود در روزنامه های زنجیره ای دوره اصلاحات) به عنوان پایگاه ثابت خود برای پرداختن به خبرنگاران و رسانه‌های داخل کشور در چند سال گذشته، بخش اصلی و بیشتر زمان برنامه را در وهله اول به بررسی روزنامه‌های اصلاح‌طلب و مطالب آن با تأکید بر نویسندگان این مطالب می‌گذراند و لابلای این رپرتاژ برای نشریات اصلاح‌طلب و تجدیدنظرطلب، نشریات نوپای این جریان را نیز معرفی می‌کند.

با بررسی برنامه‌های دیدبان و مطالب انتخابی مسعود بهنود، اولین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، طرح دغدغه‌ها و سوژه‌های مورد توجه بی‌بی‌سی در رسانه‌های داخلی است که اتفاقا در این برنامه نیز بازتاب داده می‌شود.

در جدیدترین نقش آفرینی مسعود بهنود برای پیاده کردن خط مورد نظر در نشریات داخلی ایران، وی پیشنهادی به یک نشریه متعلق به جریان خاص ارائه کرده که در کمال تعجب با تحقق این سوژه پیشنهادی در شماره بعدی "کاروان مهر" ، مسئولان این نشریه ادبی، بر وجود روابط خاص میان برخی نشریات داخلی و جریان رسانه ای ضدانقلاب در خارج از کشور مهر تایید زدند.

 نفوذ رسانه ای غرب

دانلود ویدئو

 

گفتنی است با انتشار خبر دستگیری عناصر نفوذی رسانه ای، شبکه بی بی سی فارسی با آوردن مسعود بهنود به استودیوی بخش خبری خود، تلاش کرد تا از طریق وی به دیگر عناصر باقی مانده شبکه روحیه داده و آنها را به ادامه فعالیت در داخل و عدم تصمیم گیری برای خروج از کشور ترغیب نماید و به نظر می رسد ادامه روند سابق وی در برنامه دیدبان برای فعال نگه داشتن این شبکه بوده که ضرورت ادامه هوشیاری نهادهای امنیتی در برخورد با دیگر اعضای این خط نفوذی را می طلبد.

جام نیوز

 

ارسال نظر

  • احمد
    0

    مگر نمی بینید فریاد استغاثه حامیان انها در دولت و مجلس بلند شده است مردم حزب اللهی از سپاه همیشه هوشیار تشکر و خواستار ادامه و قاطعیت در برخورد با فتنه گران هستند.

آخرین اخبار