تصاویری از وسایل شخصی "غضنفر رکن آبادی " سفیر پیشین ایران در لبنان که پیکرش حدود 60 روز پس از فاجعه منا پیدا شد را مشاهده کنید.

با این وسایل مرحوم رکن ابادی شناسایی شد+تصاویر

 به گزارش گلستان24، دراین تصاویر کارت مخصوص ایام حج مرحوم رکن آبادی، انگشتر، تلفن همراه و مقداری ارز سعودی دیده می شود.
 

جامانده های رکن آبادی در مکه؟

جامانده های رکن آبادی در مکه؟

جامانده های رکن آبادی در مکه؟

جامانده های رکن آبادی در مکه؟

 

" غضنفر رکن آبادی " سفیر پیشین ایران در لبنان یکی از صدها قربانی فاجعه دوم مهرماه امسال در منا بود که پس از حدود شصت روز از آن فاجعه سرنوشت او مشخص شد.  

او (متولد 1345 درقم) دیپلمات ایرانی است که از 1389 تا اردیبهشت 1393سفیر ایران در لبنان بود و دکترای علوم سیاسی را پیش از دوره سفارت از دانشگاه لبنان در بیروت گرفت. 

 رکن آبادی که در سال 1393 ماموریت خود در بیروت را تمام کرد، درموسم حج سال 1394 به همراه تعدادی دیگر از دیپلمات های ایرانی برای انجام اعمال حج تمتع عازم عربستان سعودی شد و درروز مراسم برائت از مشرکین درمکه، بیانیه این راهپیمایی را قرائت کرد.

 در پی رویداد ازدحام حجاج در منا و فاجعه کشته شدن صدها نفر در آن، گمانه زنی های مختلفی در باره مفقودی و ربوده شدن رکن آبادی مطرح شد و برخی از رسانه‌ها خبر از احتمال کشته‌شدن وی در این حادثه دادند.

 چند روز پس از فاجعه منا منابع سعودی در اقدامی عجیب و مضحک ادعا کردند که رکن آبادی درحج امسال وارد عربستان نشده است؛ اما پس از ارائه اسناد گذرنامه و ویزای سعودی و تصاویری از او در عربستان منابع سعودی دراین زمینه سکوت کردند.

با گذشت نزدیک به شصت روز از فاجعه منا، مقام های سازمان حج و زیارت و خانواده مرحوم رکن ابادی روز چهارشنبه هفته گذشته شناسایی پیکر آن مرحوم از طریق آزمایش های دی ان ای را مورد تایید قراردادند.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت هفته گذشته در خصوص تأیید خبر فوت سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: شناسایی اولیه پیکر آقای دکتر رکن آبادی هفته گذشته انجام گرفته بود و سعودی ها عکس هایی از ایشان را در اختیار ما قرار دادند و همزمان با اعزام خانواده محترم دکتر رکن آبادی به مکه مکرمه این عکس ها برای تشخیص هویت در اختیار خانواده ایشان نیز قرار گرفت.

وی افزود: کار تطبیق چهره دکتر رکن آبادی توسط اداره تشخیص هویت نیروی انتظامی انجام گرفت و بدلیل حساسیت موضوع آزمایش DNA بستگان درجه یک ایشان نیر تطبیق داده شد همچنین تطبیق اثر انگشت ایشان انجام گرفت  در ضمن اقلام همراه ایشان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان حج ادامه داد: نهایتاً با تأیید خانواده محترم ایشان بطور قطعی اعلام شد که پیکردکتررکن آبادی جزو پیکرهایی است که در ایام 18 ذیحجه در محل مقبره الشهدای مکه دفن شده بود. 

پیکر مرحوم رکن آبادی، ظهر دیروز(جمعه) طی مراسم رسمی وارد فرودگاه مهرآباد شد و پس از اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) در تهران تشییع و در امامزاده 5 تن لویزان به خاک سپرده شد.

خانواده مرحوم رکن آبادی امروز شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که مراسم بزرگداشتی بعد از ظهر روزهای یکشنبه هشتم و پنجشنبه دوازدهم آذرماه به ترتیب در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) و مسجد نور تهران برگزار خواهد شد.

منبع : العالم

ارسال نظر

آخرین اخبار