استاد ابوالفضل علامی، قاری، مؤلف کتب قرآنی، مدرس و داور بین المللی دار فانی را وداع گفت.

قاری و داور بین المللی قرآن کشور درگذشت+ عکس

 به گزارش گلستان24، استاد ابوالفضل علامی، قاری، مدرس و داور بین المللی، شب گذشته دار فانی را وداع گفت. این خادم القرآن در پایان جلسه آموزش قرآنش و دقایقی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به دیار باقی شتافت.


مراسم تشییع این محقق علوم و معارف قرآن کریم روز چهارشنبه، 18 آذر ساعت 9:30 از مسجد امام حسن عسکری، چهارراه بازار به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) خواهد بود و پیکیر ایشان در گلزار شهدا امامزاده علی بن جعفر(ع) آرام می‌گیرد. مراسم بزرگداشتی نیز در همان روز از ساعت 14:30 تا 16 در مسجد امیرالمؤمنین(ع) (دورشهر) برپا خواهد شد.

 

قاری و داور بین المللی قرآن کشور درگذشت+ عکس
زندگی‌نامه

استاد ابوالفضل علامی در سال 1337 در استان قم دیده به جهان گشود. وی در سال 1359 وارد حوزه علمیه قم شد و از اساتید بنامی همچون آیت الله محفوظی کسب فیض نبود. از ایشان آثار قرآنی متعددی به چاپ رسیده است و سابقه همکاری با سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور در کارنامه کاری ایشان ثبت شده است.

پس از انقلاب در کنار کار، دروس حوزه را در حوزه علمیه قم شروع کرده است و پس از گذراندن دوره مقدماتی و سطح، چهار سال به تحصیل فقه اشتغال داشت و همزمان به امر پژوهش در زمینه علوم و معارف قرآن پرداخت. علاوه بر پژوهش در حوزه قرآن به تدریس علم قرائت و تاریخ و علوم قرآن و کتب اعتقادی اشتغال داشت.
قاری و داور بین المللی قرآن کشور درگذشت+ عکس
تدریس قرآن را نخست از کلاس های آموزش تجوید شروع کرد، بعدها به تدریس تاریخ وعلوم ومعارف قرآن در مدارس علمیه و دوره های آموزشی مراکز فرهنگی قرآنی تعمیم پیدا کرد. از حدود سال ۱۳۸۰ بیشتر کار تدریس در حوزه آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم داشت که بخشی از تدریس ها نیز در دوره های تخصصی و ارتقاء قاریان و جامعه قرآنی بوده است.
مشرق 

ارسال نظر

آخرین اخبار