33 سال پیش در چنین روزی

پلیس فرانسه به کمک منافقین و مزدوران سلطنت طلب آمریکایی دو تن از کارمندان دولت ایران را هنگام خروج از بانک ملی ایران شعبه پاریس دستگیر و وحشیانه آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

پلیس فرانسه کارمندان ایرانی را بازداشت و شکنجه کرد!

 به گزارش گلستان24، رخدادهای 20 آذر 1361

چکیده

  • به علت استقبال زیاد مردم استان های آذربایجان غربی و کردستان زمان رای گیری انتخابات نمایندگان خبرگان  این دو استان تمدید شد.

 

  • عبدالعاطی العبیدی وزیر خارجه لیبی در دیدار با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان :  هر شکستی که بر رژیم بعثی عراق وارد می آید ، به آمریکا وارد شده است .

 

  • آیت الله خامنه ای : ملل مسلمان بایستی با مقاومت در برابر توطئه ها و حرکات موذیانه آمریکا عملا ثابت کنند که مقابله با این ها ممکن است .

 

  • آیت الله منتظری: یکی از هدف های دیرینه ما مبارزه با اسرائیل و آزاد نمودن مسجد الاقصی قبله اول مسلمین بوده است اما وقوع جنگ تحمیلی فرصتی را از ما گرفت.

 

  • پلیس فرانسه دو تن از کارمندان دولت ایران را هنگام خروج از بانک ملی ایران شعبه پاریس دستگیر و وحشیانه آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند .

 

  • به حکم دادگاه انقلاب 9 محکوم شبکه براندازی نیما ، کودتای نافرجام نوژه و عامل بمب گذاری در میدان امام خمینی اعدام به حبس های مختلف محکوم شدند.

 

  • به نشانه اعتراض به عملیات ددمنشانه صهیونیست ها در لبنان حدود 100 شخصیت عربی و غربی ضمن پیامی خواستار پس گرفتن جایزه صلح نوبل از مناخیم بگین نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند .

استقبال گسترده مردم ؛ انتخابات خبرگان در دو حوزه به روز دوم کشید

مهدی شایسته سخنگو و عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در رابطه با شمارش آرا و اعلام نتایج گفت : به علت استقبال زیاد مردم استان های آذربایجان غربی و کردستان انتخابات این دو استان تمدید شد و از ساعت هفت صبح امروز رای گیری آغاز گردید و تا ساعت 5 بعد از ظهر امروز ادامه خواهد داشت . (1)

خبر دیگر این که نتایج انتخابات خبرگان از حوزه انتخابیه یزد اعلام شد و بر این اساس آیت الله روح الله خاتمی نماینده امام و امام جمعه یزد به عنوان نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان انتخاب شد . (2)

وزیر خارجه لیبی : سقوط صدام بزرگترین ارمغان در مقابل خون شهیدان ایرانی است

عبدالعاطی العبیدی دبیر کمیته مردمی روابط خارجی لیبی و وزیر خارجه این کشور به همراه هیئت همراه پیش از ظهر پنجشنبه با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت و گو کرد .

در این دیدار وزیر خارجه لیبی ضمن پشتیبانی از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران برای اخراج رژیم اشغالگر قدس از مجامع بین المللی و با تاکید بر وابستگی رژیم متزلزل عراق به امپریالیسم آمریکا گفت : در واقع هر شکستی که بر رژیم بعثی عراق وارد می آید ، به آمریکا وارد شده است شکست صدام بزرگترین ارمغانی است که می توان در قبال خون شهیدانی که در این درگیری جان خود را از دست داده اند ارائه کرد .

در ادامه آیت الله خامنه ای با اشاره به پیکرهای بی روح دولت های مرتجع منطقه گفتند : این ها نظام هایی هستند که بر اراده مردم خود استوار نمی باشند ، ما امروز در برابر رژیم متزلزل عراق بیش از همیشه احساس قدرت می کنیم و انشاء الله پیروزی نهایی از آن ما است . رئیس جمهور کشورمان ضمن اشاره به چگونگی خنثی نمودن توطئه های امپریالیسم آمریکا گفتند : ملل مسلمان بایستی با مقاومت در برابر توطئه ها و حرکات موذیانه آمریکا عملا ثابت کنند که مقابله با این ها ممکن است . (3)

آیت الله منتظری : مبارزه با اسرائیل و آزادی قدس از هدف های دیرینه ما است

آیت الله منتظری نیز در دیدار با وزیر خارجه لیبی گفت : یکی از هدف های دیرینه ما مبارزه با اسرائیل و آزاد نمودن مسجد الاقصی قبله اول مسلمین بوده است اما وقوع جنگ تحمیلی آمریکا از جانب رژیم بعثی صدام چنین فرصتی را از ما گرفت و ما را از انجام کامل وظیفه خود بازداشت.

آیت الله منتظری همچنین گفت : امروز مسئله قدس و حمایت از نهضت فلسطین به عنوان یک شعار مورد بهره برداری تمام دولت های اسلامی و عربی قرار گرفته است ، در حالی که متاسفانه اکثرا دروغ می گویند و این ادعاها بیشتر به منظور بهره برداری های سیاسی مطرح می شود . (4)

پلیس فرانسه دیپلمات های ایرانی را بازداشت و شکنجه کرد !

خبرهای رسیده از فرانسه حاکیست در روزهای گذشته منافقین با همکاری سلطنت طلب ها تهاجمات وحشیانه ای را بر علیه برادران مسلمان ایرانی سازمان داده و با غافلگیر کردن  حزب اللهی ها به شدت آنان را مورد ضرب و شتم قرار  می دهند . هنگامی که یکی از کارمندان رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران برای گرفتن ویزای خروجی رهسپار وزارت خارجه فرانسه بود در محل مترو از طرف چند منافق مورد حمله قرار گرفت و به شدت مجروح گردید .

همچنین پلیس فرانسه نیز به کمک منافقین و مزدوران سلطنت طلب آمریکایی شتافته و دو تن از کارمندان دولت ایران را هنگام خروج از بانک ملی ایران شعبه پاریس دستگیر و با تهدید و زور به قرارگاه پلیس منتقل کرده و وحشیانه آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند به طوری که این دو نفر هم اکنون در بیمارستان بستری هستند و حال یکی از آنان وخیم است .

کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد : در این رابطه یادداشت اعتراض آمیزی تسلیم وزارت خارجه فرانسه شده است و اقدامات حقوقی نیز در این زمینه ادامه دارد . وی گفت : ریشه این تهاجمات وحشیانه را بایستی در حمایت دولت سوسیالیست فرانسه از تروریست هایی چون رجوی خائن و بنی صدر فراری جست و جو کرد . (5)

از سوی دیگر به دنبال توقیف غیرقانونی دو دیپلمات و یکی از کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس و اعمال شکنجه و ضرب و شتم آنان توسط پلیس فرانسه سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن اعتراض شدید به این تجاوز غیر انسانی نسبت به نقض آشکار قوانین بین المللی و عدم تامین امنیت جانی دیپلمات ها و اتباع ایرانی به دولت فرانسه هشدار داد . (6)

اعدام 9 عامل بمب گذاری ، کودتای نوژه و شبکه براندازی

به حکم دادگاه انقلاب ارتش جمهوری اسلامی ایران 9 محکوم شبکه براندازی نیما ، کودتای نافرجام نوژه و عامل بمب گذاری در میدان امام خمینی اعدام و 11 تن دیگر به حبس های مختلف محکوم شدند . (7)

تقاضا برای پس گرفتن جایزه صلح نوبل از یک جنایتکار !

به نشانه اعتراض به عملیات ددمنشانه صهیونیست ها در لبنان حدود 100 شخصیت عربی و غربی ضمن پیامی که روز پنجشنبه در چندین نشریه اروپای غربی و آمریکا از جمله لوموند ، گاردین ، نیویورک تایمز و واشنگتن پست به چاپ رسید خواستار پس گرفتن جایزه صلح نوبل از مناخیم بگین نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند . این پیام توسط کمیته آکسفورد برای مبارزه علیه تهاجم صهیونیست ها به لبنان تهیه شده است . (8)

پی نوشت:

1-اطلاعات ، 20 آذر 1361 ، صفحه 2

2-  اطلاعات ، 20 آذر 1361 ، صفحه 2

3- اطلاعات ، 20 آذر 1361 ، صفحه 2

4- کیهان ، 20 آذر 1361 ، صفحه 18

5- اطلاعات ، 20 آذر 1361 ، صفحه 14

6- جمهوری اسلامی ، 20 آذر 1361 ، صفحه 2

7- کیهان ، 20 آذر 1361 ، صفحه 19

8- کیهان ، 20 آذر  1361 ، صفحه 20

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن./

ارسال نظر

آخرین اخبار