در هفته وحدت برنامه های زیادی برای ایجاد و انعکاس هر چه بیشتر اتحاد و همدلی هموطنان شیعه و سنی برگزار شد. همه ی آن ها در حد توانشان تلاش کردند تا حال و هوای همدلی در جمهوری اسلامی کشورمان را به مردم جهان نشان دهند.

یک دنیا همدلی در دیار کوچک اقوام رنگانگ علی آباد کتول+ تصاویر

 به گزارش گلستان24، از شب پیش خودم را آماده کردم که با کاروان وحدت علی آباد کتول که به بهانه هفته وحدت راه افتاده، همراه شوم و برای سوالم که این کاروان برای چه و به کجا می رود پاسخی بیابم چرا که از کاروان چند روز پیش که راهی روستای اودک دوجی شده بود جامانده بودم.

صبح از حوزه مقاومت بسیج حضرت معصومه (س) حرکت را آغاز کردیم و بین راه بسیجیان روستاهای دیگر به ما ملحق شدند و از میان مردم کتول، سیستانی و بلوچ گذشتیم و به ترکمن های خون گرم رسیدیم.

اهتزار پرچم «یا محمد رسول الله»

در روستای بدراق نوری مسئولین روستا، مردم و دانش آموزان در دبستان دخترانه سعدی به انتظار حضور ما نشسته بودند که ما با پرچم سبز یا محمد رسول الله به جمعشان پیوستیم.

برنامه آغاز شد. بخش های متنوعی را در نظر گرفته بودند که برگزاری جشنواره غذا محلی، اجرای سرود و تواشی دانش آموزان ترکمن، سخنرانی آخوند حسن آرخی درباره وحدت مسلمین، سخنرانی فرمانده ناحیه علی آباد کتول سرهنگ بیات کوهسار درباره شنیده شدن صدای زنگ بیداری در جهان اسلام، سخنرانی دکتر سلطانی در خصوص بیماری آنفلانزا و اهداء هدیه به هم نام های پیامبر اکرم (ص) و برگزیدگان جشنواره غذا از جمله این بخش های اجرایی بودند.

یکی از بانیان این برنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) بود که با حضور افرا رئیس اداره با اهدای 3 جهیزیه به زوج های جوان روستا به شور و شعف برنامه افزود.

تفاوت در رنگ ها، یکرنگی در دل ها

معصومه آقایی فرمانده حوزه حضرت معصومه (س) با یک صدا کردن حضار با سر دادن شعار ((یا ایهاالمسلمون اتحدو اتحدو)) و در هم قفل کردن دست های شیعه و سنی از اقوام کتول، سیستانی، ترکمن و بلوچ و بالا آوردن آن گویای یکپارچگی بود.

با پیشگامی کاروانیان وحدت حلقه اتحاد زنان با لباس کتولی، سیستانی، ترکمنی و بلوچی در محوطه مدرسه به حرکت در آمد که یک دور به نشان اتحاد و همدلی زدند.

آن جا بود که جواب سوال خودم را یافتم که این کاروان مظهر اتحاد و همدلی میان شیعه و سنی از اقوام مختلف است. حال می دانستم برای چه آمدم و باید چه کنم. به عنوان یک خبرنگار باید این وحدت را به معنای کلمه به همگان انتقال می دادم. در بین مردم رفتم و دیدگاه شان را درباره ی وحدت شیعه و سنی پرسیدم.

etehad

اغول جمال آرچین با تاکید بر آن که نباید بگذاریم افراد بیگانه با نیرنگ و حیله فرزندان ما را فریب دهند بیان کرد: با وحدت، همدلی و یکپارچگی شیعه و سنی می توانیم در برابر ظلم و استکبار جهانی ایستادگی و از کشور خود دفاع کنیم.

archin

فرشته برزعلی از بسیجیان روستای امیرآباد فندرسک با بیان آن که در اسلام محمدی همگی برادر و با هم متحد هستند اذعان داشت: اسلام داعشی هیچ بویی از اسلام ندارد و جزء برادر کشی و انجام امور ناپسند چیزی دیگر را ترویج نمی دهد.

barzali

سارا بدراقی اتحاد شیعه و سنی را عامل غلبه بر دشمنان دانست و عنوان کرد: استعمارگران به خوبی دریافته اند که یکپارچگی و همسو بودن مسلمانان یک نیرویی در برابر آن هاست که سبب می شود سرمایه های مادی و معنوی شان به غارت نرود.

badraghi

زهرا ابری یکی از پیام آوران اتحاد و همدلی شیعه و سنی از روستای ساورکلاته معتقد است که یکدل و متحد بودن مسلمانان نابودی دشمنان را به دنبال دارد گفت: وحدت یعنی همبستگی و اتحاد یعنی یکی شدن لذا همگی ما باید با یکدیگر متحد باشیم تا دست ابرقدرتان بر کشور اسلامی ایران کوتاه شود.

abri12

مینا جرجانی زیبایی وحدت را حضور زنان با اقوام مختلف که با غذاهای سنتی شان آمده بودند دانست و افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید اختلافات را کنار بگذاریم و اصل یکپارچگی ملت و ساختن ایرانی بزرگ، آباد و متحد است.

jorjani 

حدیثه شهرکی از اهالی روستای قوش کرپی درباره ی آن که در اسلام ناب محمدی هیچ طایفه و قومی بر دیگری برتری ندارد عنوان کرد: شیعه و سنی بودن ملاک نیست و ملاک اسلام ناب محمدی است و این اسلام است که راه و روش روشنی را نشان می دهد که این همان تقوا الهی است.

shahraki

مصاحبه ام تمام شد و آماده رفتن به روستای حسن طبیب شدیم، صدای چند دانش آموز را شنیدم که صدایم می زدند و می گفتند خانم معلم از ما مصاحبه نمی کنید، برگشتم تا ببینم آن ها چه پیامی دارند که ممکن بود از آن ها جا بمانم.

آسیه بدراقی خانعلی دانش آموز کلاس چهارم وحدت را اتحاد و همبستگی معنا کرد و گفت: چه شیعه و چه سنی باید با یکدیگر متحد باشیم و اجازه ندهیم دشمنان وحدت ما را از بین ببرند.

badraghi9

فاطمه تیرغم با بیان آن که مسلمانان به یک خدا، پیامبر و کتاب ایمان دارند پس باید با هم متحد باشند افزود: این الگوها را سرمشق خود قرار می دهیم و در همه ی احوال باید با هم وحدت داشته باشیم.

danesh1

آیسن بدراق نژاد دانش آموز کلاس چهارم با برگه ای به دستش به طرفم آمد که با آن سواد کودکانه اش که اتحاد را اتهاد نوشته بود گفت: وحدت یعنی همراه بودن با یک دیگر یعنی آن که ما با دوستانمان کنار یکدیگر هستیم پس متحدیم.

danesh2 

حسنا بدراقی دانش آموز کلاس پنجم به فرمایش پیامبر اکرم (ص) که از چند رنگی و اختلاف در دین خدا بپرهیزید اشاره کرد و سخن رسول گرامی اسلام را ادامه داد: یکپارچگی در آنچه حق است ولی شما آن را ناخوش می دارید. از پراکندگی در آنچه باطل است اما خوشایند شما می باشد بهتر است. خدای سبحان به هیچ یک از گذشتگان و باقی ماندگان بر اثر تفرقه و جدایی خیر و خوبی عطا نکرده است.

danesh3

کاروان وحدت به راهش ادامه داد

با همگی شان خداحافظی کردیم و به روستای حسن طبیب رفتیم و آن جا هم جشنواره غذا، تشکیل حلقه اتحاد و دست در هم گرفتن به نشان وحدت و یکدلی را به مناسبت این هفته فرخنده اجرا کردند.

پایان سفر این کاروان دیدار یک خانواده شهید بلوچ در روستای کوچک استاجیق بود که انتقال پیام وحدت را کاملتر کرد.

vahdatsh 

فرزندم با لب تشنه شهید شد

خانواده شهید به خوش آمد گویی ما آمدند و وارد اتاقی شدیم که بعد از 12 سال هنوز اولین قاب عکسی که با آدم حرف می زند عکس شهید خانواده است.

مادر شهید عبدالحکیم اشترک از ششمین فرزندش که با زبان روزه به ندای پروردگارش لبیک گفت می گوید: پسرم سرباز ملتش بود که در یک عملیات در اندیمشک در سال 1382 به شهادت رسید.

وی از حال غریبی که فرزندش در آخرین دیدار با خانواده داشت گفت: پسر 19 ساله ام همیشه می گفت روستای ما شهید ندارد خدا کند که در سربازی شهید شوم که روستای ما بی نصیب نماند.

فرمانده حوزه حضرت معصومه (س) با خواهر شهید برای ایجاد پایگاه بسیج در روستا سخن گفت تا بتوانیم هر چه بیشتر شیعه و سنی را در کنار هم ببینیم.

با خانواده شهید خداحافظی کردیم و از همان مسیری که شیعه و سنی از کتول، سیستانی، ترکمن و بلوچ را به هم پیوند می داد عبور کردیم و من همه ی دیده ها و شنیده ها را در کنار هم می گذاشتم تا که در آخر به همان چیزی رسیدم که همه برای ثابت کردن آن آمده بودند، ما اگر کشوری با هزاران رنگ باشیم ولی باز هم یکرنگیم.

گزارش: فاطمه گیلک/زرین نامه

ارسال نظر

  • یه سیستانی
    0

    سلام اتحاد اقوام روش کهنه و نخ نمایی است که فقط برای زمان انتخابات کاربرد داره, اتحاد واقعی زمانی محقق میشه که همه اقوام در مدیریت ,استخدامیها دیده شوند,

آخرین اخبار