درپی اعلام وام 10و 20 میلیون ریالی، بادرصد کارمزد پایین به بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی، تعداد دو هزارنفر متقاضی در کانون گرگان ثبت نام نمودند.

انتقاد بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گرگان

 به گزارش گلستان24، درنخستین ساعات روزثبت نام ،موجی از متقاضیان به محل کانون گرگان، درکوچه ی ابوذر 17مراجعه ودیری نپایید که به علت ازدحام وترافیک بیش از حد جمعیت مراجعه کننده، روال کار روزانه این کانون بامشکل مواجه و هرچه از زمان آن سپری شد شرایط بر مسئولین و دست اندرکاران کانون گرگان سخت تر گردید، زیرا مجالی برای کارکردن باقی نمانده و تحمل دیدن غم و رنج سال خوردگان نیز به لحاظ روحی وروانی برای کارکنان بسیارسخت بود.

 مستمری بگیران تامین اجتماعی گرگان

به گونه ای که جزشنیدن مشکلات مالی و آلام بازنشستگان و اظهار تاثر و تاسف،کاری ازکسی ساخته نبود! درهمین راستا تعدادی ازبازنشستگان و مستمری بگیران کانون گرگان، در گفتگو با خبرنگار ما چنین درد دل کردند: ابتدا ع- م عنوان کرد: واقعا جای بسی تاسف است که ما برای دریافت وام یک یا دو میلیون تومانی این گونه تحقیر و مورد بی احترامی قرار بگیریم.

 آیا آن همه شان و مرتبه ای که بعضا مسئولین محترم از آن یاد می کنند همین بود که تا این حد و اندازه به ما بی حرمتی شود! آیا ارزش ما فقط همین اندازه بود؟ پس آن کرامت و منزلت انسان ها در نزد خدا کجا رفت؟ آیا این برخوردهای سخیف، دستمزد یک عمر زحمات ما در گرما و سرما بود؟

سپس خانمی که بسیار دلخور و ناراحت بود و نخواست اسمش نوشته شود، درکمال عصبانیت گفت: برای برخی از مسئولین که شعار حمایت از بازنشستگان و مستمری بگیران را می دهند بسیار بسیارمتاسفم، آیا واقعا خجالت نمی کشند که تعداد چند هزار نفرانسان را که روزگاری بادستان پینه بسته خود در اماکن کارگری زحمت کشیده وعرق ریختند تا به معیشت خود و اقتصاد کشورشان خدمت نمایند، برای این مبلغ ناچیز علاف و سرگردان کرده اند؟ حقیقتا خدا را خوشش نمی آید که شما به این شکل بندگان مظلوم و نیازمندش را تحقیر و مورد آزار قرارداده اید.

فقط از خداوند متعال تقاضادارم که گشایشی در زندگی ما بفرماید تاهرگز دستمان به سوی مسئولین تامین اجتماعی و دست اندر کاران آن دراز نشود.

البته تعداد دیگری از آقایان وخانم های بازنشسته ، ضمن گلایه مندی از این اقدام توهین آمیز، از مسئولین کشوری به ویژه دولت ونمایندگان تقاضا داشتند که شما را به خدا هرچه زودتر طلب صد هزار میلیاردی تامین اجتماعی از دولت را بپردازید تا این سازمان بتواند به نحو احسن در خدمت بیمه شدگان و بازنشستگان ومستمری بگیران خود باشد نه اینکه به این شکل اهانت آمیز،شان و منزلت ما را برای وام یک یا دومیلیون تومانی زیرسوال ببرید!

البته ازنمایندگانی که این روزهابرای کوچک ترین مسایل و مجالسی در آن جا حاضر و خود را نشان می دهند نیزتقاضا داریم که چرا نسبت به مشکلی به این بزرگی ، عکس العملی نشان نداده و انگارما جزو.....نیستیم!!

حداقل به رسم وظیفه در حوزه ی انتخابیه خود حاضر و مشکلات چند هزار نفر انسان نیازمند را پیگیری نمایید.

درپایان برای اطلاع بیشتر از این شرایط نابه سامان به سراغ آقای فولادی رئیس کانون بازنشستگان ومستمری بگیران گرگان رفتیم که وی ضمن ابراز تاسف وپوزش گفت: از روزی که خبراعطای وام اعلام شد،تعداد زیادی از بازنشستگان به کانون مراجعه وتقاضای دریافت وام نمودند که به دلیل کثرت تقاضا ونیازمندی شدید آن ها ،با همه ی سختی و با هزار مکافات توانستیم کار ثبت نام را آغاز و پس از چند روزبه پایان برسانیم که در نهایت دو هزار نفر متقاضی ثبت نام نموند .

مابا داشتن فقط صد سهمیه ( در دومرحله) هیچ راهی جز قرعه کشی نداشتیم که پس از قرعه کشی فقط صد نفررا به بانک رفاه معرفی کرده ایم تابتوانند از وام یک یا دومیلیون تومانی استفاده نمایند.

حقیقت امر بنده و همکارانم از این وضعیت درقبال عزیزان باز نشسته، احساس شرمندگی می نماییم ،زیرا ما نیز از همین قشرهستیم و به خوبی می دانیم که نیازهای آن ها چیست و شان و جایگاه بازنشستگان بسیار بالاتراز این هاست، اما چه کنیم که به دلیل نداشتن اختیارات ،اصلا کاری از دست مابرنمی آید ، مافقط مجری تصمیمات کشوری هستیم و بازهم باید بگویم شرمنده ایم.

امیدوارم که مسئولین بادر نظر گرفتن مشکلات بازنشستگان فکری اساسی بنمایند.

گزارش: بهنام نیک پیام/گلستان ما

ارسال نظر

  • آرزو صدیقی
    0

    با سلام و خسته نباشید من از سازمان بهزیستی یک کودک دو ماهه را به فرزندی قبول نمودم متاسفانه نمی توانم مانند افرادی که زایمان کردند از مرخصی شش ماه استفاده نمایم با وجود اینکه این نوزاد بسیار کوچک است و هنوز به والدین و خانه جدید خود عادت ندارد و به نظر بنده این نوازدان احتیاج به مراقبت بیشتری نیز دارند ولی در تامین اجتماعی هیچگونه مزایایی برای اینگونه افراد پیش بینی نکرده است

آخرین اخبار