پس از اعدام و شهادت آیت الله نمر؛

سفارت عربستان در تهران در پی شهادت آیت الله شیخ نمر مورد خشم مردم انقلابی قرار گرفت.

حمله مردم خشمگین به سفارت عربستان/ آتش سوزی مشکوک در ساختمان سفارت+عکس

 به گزارش گلستان24، سفارت عربستان واقع در نیاوران تهران در پی شهادت آیت الله نمر، مورد خشم مردم انقلابی قرار گرفت.

مردم به صورت خودجوش و با به نمایش گذاشتن خشم خود و با سردادن شعارهایی علیه آل سعود ، این سفارت را مورد هجوم قرار دادند .

ماموران نیروی انتظامی در حال برقراری آرامش و خارج کردن مردم از محل این سفارتخانه هستند.

 


از سویی کانال تلگرامی دیده‌بان رسانه‌ای دولت نوشت: برخی اخبار تائید نشده حاکی از مشکوک بودن آتش سوزی گسترده داخل سفارت عربستان است. برخی از حاضران در تجمع امشب مقابل سفارت می‌گویند آتش سوزی داخل سفارت، عمدی و کار خود کارکنان سفارت و پیش از ورود تجمع کنندگان به ساختمان اصلی سفارت بوده است.
 


فریاد حیدرحیدر معترضان مقابل سفارت عربستان

ایسنا نوشت: به دنبال شهادت شیخ نمر در روز گذشته (شنبه) به دست دولت عربستان معترضان در مقابل سفارت عربستان تجمع کردند.

این تجمع ها که به صورت پراکنده از شنبه شب آغاز شد، همچنان ادامه دارد و تجمع کنندگان در حالی فریاد حیدر حیدر سر می دهند که سفارت در آتش می سوزد و شعله های آن به خارج زبانه می کشد.

 


هر چند پلیس و نیروهای انتظامی سعی در متفرق کردن جمعیت دارند ولی معترضان به شهادت شیخ نمر همچنان حیدر حیدر گویان در مقابل سفارت این کشور در تهران حضور دارند. عده ای از آنها اقدام به ورود به سفارت کردند. در حال حاضر افرادی که وارد سفارت شده بودند به بیرون منتقل شدند ولی همچنان جمعیت زیادی مقابل سفارت حضور دارند.

حضور نیروهای امنیتی هم در این میان چشمگیر است.

عده ای از تجمع کنندگان که به داخل سفارت رفته اند از بالای بام سفارت اقدام به پخش کاغذ در خیابان کردند.

در حالی که نیروی انتظامی در تلاش برای متفرق کردن تجمع کنندگان برابر سفارت عربستان در تهران است ماموران شهرداری برای تمیز کردن رو به رو و داخل سفارت حضور پیدا کردند. 

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تجمع مقابل سفارت عربستان

سخنگوی وزارت خارجه گفت: وزارت امور خارجه با درک احساسات پاک مردم مسلمان کشورمان خواستار جلوگیری از هرگونه تجمع در مقابل این اماکن دیپلماتیک است.

به گزارش ایسنا، جابر انصاری، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای ضمن اعلام محکومیت مجدد اعدام ناعادلانه عالم دینی شیخ نمر النمر، بر ضرورت تامین امنیت اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد مقدس تاکید و اعلام کرد وزارت امور خارجه با درک احساسات پاک مردم مسلمان کشورمان خواستار جلوگیری از هرگونه تجمع در مقابل این اماکن است.

جابر انصاری افزود: پلیس دیپلماتیک مسئولیت برخورد با هرگونه تعرض به اماکن دیپلماتیک متعلق به عربستان سعودی را بر عهده دارد و بر اساس وظایف ذاتی خود برای حفظ نظم عمومی و اعاده امنیت این اماکن اقدام می کند. 

جهان نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار