فسیل‌هایی که از نظر دست و پا شبیه انسان واز منظر جمجمه سر شبیه میمون‌ها هستند در غاری در آفریقای جنوبی کشف شد.

کشف نوع تازه‌ای از انسان‌های اولیه شبیه میمون+ عکس
به گزارش گلستان24،دانشمندان به تازگی با کشف فسیل‌های انسانی که در حال خاراندن سر هستند، قادر به حل اسرار باستانی و تکامل شکل‌گیری انسان شده‌اند.
 
فسیل‌های پیدا شده در آفریقای جنوبی، اسکلت‌شان به گونه‌ ای است که کاملاً‌ شبیه به انسان بوده اما فرم آنها متناسب با میمون و بالارفتن از درخت است.
 
براساس این کشف، این انسان‌نماها دارای جمجمه‌ ای شبیه به میمون‌ها بوده اند و نشان می دهد انسان تکامل یافته میمون است.
 
لی برگی محقق دانشکده ژوهانسبورگ می‌گوید: 1000 فسیل از یک گونه ناشناخته ‌انسان در این کشف پیدا شده است. فسیل‌های پیدا شده در عمیق‌ زمین می‌تواند به خیلی از سؤالات باستان‌شناسان پاسخ دهد.
 
برایان ویلمور از دانشگاه نوادا درباره این کشف می‌گوید: تا قبل قدیمی‌ترین فسیل انسان که کشف شده است قدمتی در حدود 8/2 میلیون سال پیش دارد که با بررسی دقیق این فسیل‌ها، قدمت آن به بیش از 4 میلیون سال پیش بر‌می‌گردد.
 
کشف نوع تازه‌ای از انسان‌های اولیه شبیه میمون+ عکس
 
مشاهدات این فسیل‌ها نشان می‌دهد که نظر بر گروه مبنی بر تغییر لایه‌های خاک در غار سبب انتقال فسیل‌ها به جنوبی‌ترین قسمت آفریقای جنوبی شده و نوع گونه‌ی‌ آن، دانشمندان را هم نظر کرده است که این انسان‌ها گونه‌ای از استرالوپیتکوس‌ها بوده که فاقد استخوان فک هستند.
 
کشف نوع تازه‌ای از انسان‌های اولیه شبیه میمون+ عکس
 
گفتنی است، سونیاهارمند از دانشگاه استونی معتقد است که این فسیل‌ها نژادشان قبل از رده سرده است و این مسئله تناقض با شکل و قیافه‌ها انسان‌ها در شرق آفریقا دارد. همچنین دانشمندان فسیل‌شناس همچنان در حال مطالعه بر روی این نوع از فسیل‌ها هستند.
 
کشف نوع تازه‌ای از انسان‌های اولیه شبیه میمون+ عکس

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار