امروز شنبه یکی از شلوغ‎ترین روزهای کاری در حوزه اطلاع‎رسانی طی چند سال اخیر استان است و مرور بر جلسات پیش‎‎رو نشان می‎دهد، خبرنگاران گلستانی امروز روز پرکاری را خواهند داشت.

شنبه پرخبر در گلستان با طعم دهه مبارک فجر

جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد دهه فجر سپاه نینوای گلستان، نشست امور بانوان و خانواده استانداری گلستان و بازدید و تور رسانه‌ای شهرداری گرگان تنها بخشی از جلسات خبری امروز به شمار می‎روند.

 به گزارش گلستان24، از دیگر جلسات خبری امروز نیز می‎توان به نشست خبری برنامه‎های دهه فجر، ‌برنامه اداره کل بهزیستی، نشست مطبوعاتی صنعت، معدن و تجارت، نشست پنج تن از فرمانداران شرق گلستان با ستاد دهه فجر در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان و سرانجام  نشست ستاد دهه فجر با معاونین استاندار گلستان از دیگر جلسات امروز محسوب می‎شوند که هر کدام از این جلسات می‎تواند حامل چند خبر یا سوژه جدید رسانه‎ای باشد.

*لزوم تجمیع مدیریت برنامه‎های هماهنگی دهه مبارک فجر

در این بین، موضوع بیشتر این جلسات سمت و سوی برگزاری برنامه‎های دهه فجر را دارد، برنامه‎هایی که تعدد آن نشان می‎دهد که در این بخش هنوز از انسجام چندانی برخوردار نیستیم و حتی اطلاع‎رسانی این بخش نیز از نقص‎های بنیادین برخوردار است.

بر خلاف سال گذشته که به نوعی کمیته‎های مختلف از سوی استانداری گلستان به عنوان رئیس ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر اعلام و منصوب می‎شدند، هنوز مشخص نیست که آیا کمیته تبلیغات و اطلاع‎رسانی دهه مبارک فجر در استان تشکیل شده و اگر چنین کمیته‎ای ایجاد شده متولی آن کیست.

هر چند اخیرا روابط عمومی استانداری گلستان جلسه‌ای را با نهادها و سازمان‎های ستاد دهه فجر استان گلستان برگزار کرده اما حتی در این نشست، عنوان «کمیته اطلاع‎رسانی و تبلیغات» ذکر نشده که نشان می‎دهد این جلسه بیشتر هماهنگی بین دستگاهی در این ایام بوده است.

حتی جست‎وجوی اینترنتی هم نتیجه چندانی در بر نداشت و تنها جانشین سازمان تبلیغات اسلامی گلستان در ابتدای بهمن ماه امسال از راه‌اندازی ستاد خبری فجر استان با هدف اطلاع‎رسانی سریع و دقیق برنامه‎های ایام‌الله دهه فجر با حضور خبرنگاران خبرگزاری‌ها، نشریات استانی و پایگاه‌های خبری و تحلیلی خبر داده است.

*جای خالی کمیته تبلیغات و اطلاع‎رسانی دهه فجر در گلستان

ستاد خبری که هنوز هنر چندانی در اطلاع‎رسانی از خود بروز نداده و نتوانسته ارتباط مناسب و دامنه‎داری با رسانه‎های استان برقرار کند و تاکنون، همان خبر راه‎اندازی این ستاد تنها خبر این ستاد خبری بوده است.

تجربه از دیرباز ثابت کرده، تولیت امور اطلاع‎رسانی و سپردن آن به یک دستگاه اجرایی حتی به دستگاهی چون صدا و سیما آن هم درایام دهه مبارک فجر، دستاورد چندانی ندارد، چرا که حداقل در سنوات نه چندان دور، بر عهده گرفتن این کمیته در استانداری و آن هم توسط مجموعه روابط عمومی ضمن تشکیلاتی کردن کار در موضوع اطلاع‎رسانی هم شرایط مناسبی ایجاد می‎کرد.

اگر هم بپذیریم که چنین اتفاقی افتاده و این وظیفه بر دوش این بخش در استانداری واگذار شده این بخش می‎توانست حرکت‎های موثر و قابل توجهی از خود بروز دهد و نگذارد در دامن روزمرگی، تنها ایام را به پیش ببریم و سرانجام با یک بروشور برنامه‎ها را به پایان برسانیم.

برگزاری جلسات مشترک با دستگاه‎های اجرایی و رسانه‎ها و تبیین یک راهبرد مشخص اطلاع‎رسانی حداقل برنامه‎ای بود که این کمیته می‎توانست ترسیم کند و از تشتت و پراکندگی اقدام دستگاه‎های در این دهه بزرگ در انقلاب اسلامی جلوگیری کند.

بررسی برنامه‎های دهه پرشکوه انقلاب اسلامی طی این چند سال نشان می‎دهد هنوز درگیر برخی برنامه‎های روتین و سنتی هستیم و از برنامه‎های بدیع، مبدعانه و خلاقانه نیز در این مسیر خبری نیست.

*جای خالی برنامه‎های خلاقانه در برنامه‎های بزرگداشت دهه فجر

یا پروژه افتتاح می‎کنیم و یا چند کاغذ رنگی بر سردر اداره یا داخل شهر می‎چسبانیم و انتظار داریم با این برنامه‎های تکراری ارزش‎های انقلابی که هر روز در معرض تهدید دشمنان قسم‎خورده‎اش قرار دارد حفظ شود.

در عین حال همچنان شعار می‎دهیم برنامه‎های این دهه باید مردمی باشد در حالی که حتی به معنای چنین حرفی به درستی اندیشه نکرده‎ایم و با برگزاری دولتی برنامه‎ها، جایی برای مردم و شرکت آنان در برگزاری برنامه‎های این ایام خالی نگذاشته‎ایم.

برآیند برنامه‎های امسال نشان می‎دهد، ستاد دهه مبارک فجر در گلستان باید قوی‎‎تر از این عمل می‎کرد تا برنامه‎های این ایام از قوت همیشگی برخوردار باشد و در آستانه این رویداد بزرگ حداقل احساس می‎شد که اتفاقی بزرگی در چنین روزها برای کشور بزرگ ایران‎زمین روی داده است.

چه خوب ‎می‌شد که جلسات متعدد امسال بزرگداشت دهه مبارک فجر در استان این‎گونه به شکل جزیره‎ای و پراکنده توسط دستگاه‎های اجرایی و نهادهای انقلابی برگزار نمی‎شد و همه آنان با پرهیز از جلسات متعدد، طبق برنامه و جلسه مشترک تحت عنوان ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه مبارک فجر استان، برنامه‎های این ایام را تدوین کرده و به پیش می‎بردند.

*جای خالی مردم در بزرگداشت برنامه‎های دهه مبارک فجر

انقلاب اسلامی و تمامی دستاوردهای آن متعلق به همه ملت ایران است پس باید سعی کرد ضمن وحدت و پرهیز از هرگونه بخشی‌نگری، با تمام وجود برای برگزاری برنامه‎های این ایام شکوهمند تلاش کرد.

در آستانه دهه مبارک فجر انتظار می‎رود برنامه‎های این ایام در گلستان ضمن برخورداری از ایده‌های جدید و خلاقانه بهتر از سال‎های گذشته و با رویکرد مردمی برگزار شود تا بتوان بیش از گذشته در معرفی انقلاب اسلامی و انتقال ارزش‌های والای انقلاب به نسل جدید توفقی داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار