نماینده مردم گرگان در مجلس:

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه و سرمایه‎گذاری در ورزش جوانان باعث کاهش چشمگیر آسیب‎های اجتماعی می‎شود.

سرمایه‎گذاری در ورزش جوانان آسیب‎های اجتماعی را کاهش می‎دهد

  به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام سید علی طاهری یکشنبه شب در آیین اختتامیه مرحله استانی ششمین المپیاد فرهنگی اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گلستان در سالن آمفی‌تئاتر مرکز آموزشی علمی ـ کاربردی هلال گلستان اظهار کرد: در دین اسلام و در روایات متعدد از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار همواره به نقش مؤثر جوانان و لزوم حفظ تندرستی و سلامتی به منظور کارایی درست در اجرای فعالیت‎ها تاکید فراوان شده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز بارها جوانان را به تحصیل، تهذیب ورزش توصیه فرمودند، خاطرنشان کرد: دستگاه‎های فرهنگی استان باید در طول سال‎ برنامه‎های جذاب و پرمحتوا برای استفاده بهینه از توان علمی و ورزشی جوانان تدارک ببینند.

برگزاری المپیادهای فرهنگی و ورزشی به عنوان اقدام اثرگذار فرهنگی دنبال شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: جوانان استان گلستان استعدادهای زیادی در بخش فرهنگی، ورزشی، علمی و هنری در سطح کشور و حتی بین‎المللی دارند که باید از این ظرفیت‎های به منظور گسترش در بین سایر جوانان استان برنامه‎ریزی درست صورت گیرد.

طاهری اقدام سازمان جوانان جمعیت هلال احمر استان را در برگزاری این المپیاد فرهنگی ورزشی را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: برگزاری چنین المپیادهای فرهنگی و ورزشی از سوی دیگر دستگاه‎های فرهنگی باید به عنوان اقدام اثرگذار فرهنگی دنبال شود.

حسین احمدی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان نیز در این مراسم گفت: تقویت روحیه نشاط و جوانی به ویژه نگاه حمایتی به جوانان عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر همواره مورد توجه مدیران جمعیت هلال احمر بوده و هست.

نتایج المپیاد فرهنگی اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گلستان

گفتنی است مرحله استانی این دوره از المپیاد همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و با تشکیل کمیته‎های مختلف در قالب تیم اجرایی، از 10 لغایت 24 بهمن با حضور 350 عضو برادر و خواهر در مجموعه ورزشی جمعیت هلال احمر گلستان و استخر شنا فرهیختگان گرگان به کار خود پایان داده است.

در این دوره از المپیاد در بخش خواهران و در رشته والیبال تیم‎های گرگان، کردکوی و علی‎آبادکتول، در رشته آمادگی جسمانی با رویکرد امدادی تیم‎های گرگان، بندرگز و علی‎آبادکتول و در رشته شنا و نجات غریق با رویکرد امدادی تیم‎های بندرگز، علی‎آبادکتول و گرگان به ترتیب مقام‎های اول تا سوم تیمی را کسب کردند.

در بخش برادران و در رشته فوتسال تیم‎های آق‎قلا، بندرترکمن و گرگان، در رشته آمادگی جسمانی با رویکرد امدادی تیم‎های کردکوی، بندرگز و آق‎قلا و در رشته شنا و نجات غریق با رویکرد امدادی نیز تیم‎های گرگان یک، گرگان دو و علی‎آبادکتول به ترتیب مقام‎های اول تا سوم این دوره از المپیاد را از آن خود کردند.

گفتنی است که در این دوره از المپیاد در مجموع کسب مدال، تیم گرگان با کسب چهار طلا، چهار نقره و پنج برنز به عنوان تیم قهرمان، تیم آق‎قلا با کسب دو طلا، یک نقره و یک برنز به عنوان نایب‌قهرمان و تیم‎های بندرترکمن و علی‎آبادکتول مشترکا با کسب یک طلا، یک نقره و یک برنز به عنوان سومی مسابقات معرفی شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار