طی کمتر از ۱۰ روز لاشه دو قلاده پلنگ در غرب و شرق گلستان کشف شد مرگی که به عقیده کارشناسان به دلیل گرسنگی پلنگ ها و همچنین عبور جاده از دل پارک ملی گلستان رقم خورده است.

گرسنگی امان پلنگ های گلستان را برید + تصاویر

روابط عمومی پارک ملی گلستان امروز چهارشنبه ۱۰ دی ماه اعلام کرد: در شامگاه ۹ دی ماه یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان واحد دشت در حین گشت، کنترل و پایش منطقه چشمه جان لر روبروی پیچ سلیمان کشته با لاشه یک قلاده پلنگ تلف شده مواجه شدند.

به گزارش گلستان 24، با اعلام این وضعیت از سوی نیروهای یگان حفاظت، بازدید از محل و لاشه پلنگ تلف شده توسط رییس و کارشناس پارک ملی گلستان انجام و مشخص شد این پلنگ بر اثر برخورد با خودروهای عبوری و ضربه شدید به پای عقب، زیر فک، پشت پاها و پنجه ها آسیب دیده است.

گزارش روابط عمومی پارک ملی گلستان حاکیست پلنگ زخمی خود را کشان کشان از مسیر جاده دور کرده و در محدوده چشمه جانلر که تا جاده ۳۰۰ متر فاصله داشته، تلف شده است.

81445342-6171807

جنسیت این پلنگ ماده و سن آن سه سال تشخیص داده شد که یک ماده تازه بالغ بوده و لاشه آن به منظور بررسی های بیشتر کارشناسی، به اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان انتقال داده شده است.

81445342-6171806

پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان منطقهٔ حفاظت شده ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که ۱۳۵۰ گونهٔ گیاهی و ۳۰۲ گونهٔ جانوری، از جمله نیمی از گونه های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

81445342-6171805

لازم به ذکر است ، پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار