در روزهای گذشته در هیاهوی رقابت های مجلس شورای اسلامی یکی از مسائلی که به بوته فراموشی سپرده شده است ،صحنه رقابت سه کاندید حاضر در رقابت های مجلس خبرگان است .

نماینده دوم خبرگان گلستان چه کسی خواهد بود

  به گزارش گلستان24، در روزهای گذشته در هیاهوی رقابت های مجلس شورای اسلامی یکی از مسائلی که به بوته فراموشی سپرده شده است ،صحنه رقابت سه کاندید حاضر در رقابت های مجلس خبرگان است .

در این زمینه غالب فعالان انتخاباتی و تحلیل گران مسائل سیاسی استان با توجه به جمیع دلایل و شرایط ، انتخاب مجدد آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان در جایگاه نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان را محتمل می دانند.
اما مساله مهم در رابطه با انتخابات مهم مجلس خبرگان در استان گلستان تکلیف کرسی دوم نمایندگی استان است .در این حوزه دو کاندید شاخص رقابت دارند.آیت الله شاهرودی و آیت الله دکتر سعدی .آیت الله شاهرودی را به واسطه یک دوره حضور در مجلس خبرگان تقریبا غالب مردم استان می شناسند .اما آیت الله سعدی چهره کمتر شناخته شده ای است که اصالتی گلستانی داشته و در سطح عالی کشوری نیز به مدارج عالی علمی و مدیریتی نائل آمده است .
همه می دانیم که مهم ترین وظیفه رسمی و قانونی نمایندگان مجلس خبرگان در رابطه با رهبری و انتخاب گزینه مناسب برای رهبری نظام است .اما کمتر کسی از نقش و لابی گری نمایندگان استان در مجلس استان در مسائل خرد و کلان بی خبر است .
بر اساس این جایگاه بنظر می رسد باید دقت نظر بیشتری در انتخاب گزینه دوم داشته باشیم و نسبت به این مساله بی تفاوت نباشیم .بررسی سابقه و گذشته آیت الله سعدی نشان دهنده این است که ایشان می توانند گزینه مناسبی برای نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان باشند .
آیت الله دکتر حسینعلی سعدی متولد 1354 دارای تحصیلات حوزوی و اجتهاد و مدرک دانشگاهی دکترای تخصصی ph.D، دانشیار گروه فقه و حقوق است . ایشان از دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق علیه السلام می باشد که دکترای خود را در رشته فقه و حقوق در سال 88 به پایان رسانده و با بالاترین نمره در رشته فقه و حقوق دانشگاه از رساله دکتری خویش دفاع نموده است.
وی کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته فلسفه از دانشگاه دولتی قم اخذ نموده است.
از سال 89 مدیریت گروه فقه و حقوق و نیز عضویت شورای دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق علیع السلام و در حال حاضر ریاست دانشکده را عهده‌دار هستند.
سوابق آموزشی :
** مدرس رسمی سطح عالی حوزه علمیه قم 1385-1378
** مدرس رسمی سطح عالی حوزه علمیه تهران 1394-1385
**مدرس خارج فقه و اصول تهران
**مدرس مراکز تخصصی حوزه علمیه قم سطح 3 و 4
** تدریس در مقاطع دکترای تخصصی، کارشناسی ارشد، کارشناسی، دانشگاه‌ها
** عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع)

 

ارسال نظر

آخرین اخبار