نخستین شرکت دانش‎بنیان «تمیشه» بخش کشاورزی در استان گلستان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی به بهره‎برداری رسید.

بهره‎برداری از نخستین شرکت دانش‎بنیان بخش کشاورزی در گلستان

رئیس هئیت‌مدیره شرکت دانش‌بنیان «تمیشه» در استان گلستان امشب در خصوص راه‎اندازی این شرکت در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان گفت: گروه کشاورزی «تمیشه» از سال 1380 با تولید درختچه‎های زینتی و مثمر و داشتن نهالستان زیتون وارد عرصه کشاورزی پایدار شد و در آغاز فعالیت خود از دانش مشاوران و مهندسان کشاورزی برای تکمیل زنجیره تولید بهره‎مند شد.

به گزارش گلستان 24، سید علی نصیری اظهار کرد: با توجه به محدود بودن منابع داخلی در حوزه کودهای بیولوژیک و ارگانیک برای ورود به حوزه کشاورزی ارگانیک از اساتید دانشگاهی برای تکمیل یافته‎های علمی، وارد ماموریت جدید در این حوزه شد.

وی تصریح کرد: در سال 1390 بعد از گذشت 10 سال کار مطالعاتی و تحقیقاتی، این شرکت توانست در حوزه علوم خاک اقدام به ثبت شرکت دانش بنیان «تمیشه» کند.

تولید انواع خاک‎های فرآوری شده برای نخستین بار در کشور

رئیس هئیت‌مدیره شرکت دانش بنیان «تمیشه» متذکر شد: این شرکت برای نخستین بار اقدام به تولید انواع خاک‎های فرآوری شده، هورمون‎های ریشه‎زایی، کودهای آلی، کودهای زیستی، مولتی کودهای شیمیایی مورد نیاز گل و گیاهان، زراعت و باغبانی را تولید و وارد کشت آزمایشی در اراضی زیر کشت دیم، آبی و گلخانه‎ای در استان‎های کشور به صورت تیمار و شاهد کرده است.

وی تشریح کرد: این شرکت نیز توانسته است برای نخستین بار در کشور با امضای تفاهمنامه‎ای با مرکز تحقیقات کشاورزی استان محصولات خود را پس از کنترل وارد بازار کند.

نصیری از صادرات محصولات «بیومیکس» در سال 1392 خبر داد و گفت: نخستین محموله صادراتی محصولات بیومیکس در سال 1392، شامل محلول کامل غذایی، هورمون‎های ریشه زایی 35 و 7 گرمی، خاک کاکتوس در بسته‎های دو و 40 کیلویی، خاک گلدان، سوپر ورمی کمپوست، خاک ویژه نهال به ارزش 15 هزار دلار معادل 45 میلیون تومان توسط صادرکنندگان گل و گیاه از گرگان به مقصد ترکمنستان صادر شد.

لازم به ذکر است، شرکت دانش بنیان «تمیشه» مجهز به آزمایشگاه بیوتکنولوژی مواد و خاک است و مجوزهای لازم را در امر کشاورزی را از مراکز مربوطه دارا می‎باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار