دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده گلستان:

دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده استان گلستان گفت: شناسنامه‌دار کردن بناهای تاریخی در محلات گرگان اجرایی می‌شود.

بناهای تاریخی گرگان شناسنامه‌دار می‌شوند

 به گزارش گلستان24، ابراهیم مبارک‌قدم در حاشیه بازدید از بافت های تاریخی شهر گرگان، با اشاره به وجود عناصر با ارزش در بافت تاریخی گرگان اظهار داشت: با اتصال این عناصر با ارزش به یکدیگر به دنبال ایجاد یک محور فرهنگی تاریخی در مرکز شهر گرگان هستم.

وی افزود: این محور با ایجاد زنجیره توسعه در محلات تاریخی گرگان، سبب هویت‌بخشی به شهر و الگوشدن آن برای دیگر مناطق شهری استان خواهد شد.

دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده استان گلستان با اشاره به اینکه توسعه و رونق ساخت و سازها در شهر نیز، یکی دیگر از پیامدهای ایجاد محور فرهنگی تاریخی در محلات قدیمی گرگان است، تصریح کرد: برای تحقق این امر لازم است که نقاط ویژه، اثرگذار و با ارزش محلات به خوبی شناسایی شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهارداشت: شناسنامه‌دار شدن بناهای تاریخی در محلات با نصب تابلو از موارد دیگری است که انجام خواهد شد و معرفی بنا خود بخشی از هویت شهر و تاریخ آن محسوب می‌شود.

مبارک‌قدم ، بافت تاریخی گرگان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: اداره کل راه و شهرسازی در سال 95 برنامه های خوبی برای تملک و ساماندهی بافت تاریخی گرگان در برای حفظ و احیای آنها دارد.

وی افزود: براساس آمار اداره میراث فرهنگی گلستان، بافت تاریخی گرگان با وسعت 160 هکتار از بافت‌های ارزشمند تاریخی و دارای چندین محله است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار