آیت الله عباس واعظ طبسی؛ تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان خراسان بامداد جمعه 14 اسفند دعوت حق را لبیک گفت

آیت‌الله واعظ طبسی دعوت حق را لبیک گفت

به گزارش گلستان24، روح مطهر خادم خورشید یار و همراه دیرین امام خامنه ای و تولیت آستان قدس رضوی آیت الله شیخ واعظ طبسی در صبح روز جمعه عزم دیدار یار کرد و به ملکوت پر کشید.

سالهای مبارزه دوشاشوش شهیدهاشمی نژاد و مقام معظم رهبری جنگید و طعم تلخ ناملایمات رژیم نحس پهلوی را چشید و پس از پیروزی انقلاب،مورد اعتماد امام خمینی(ره) قرار گرفت و به تولیت حریم رضوی منصوب گردید.مدیریت او در طی ۳۶سال بر مجموعه آستان نمونه ای از درک والای یک فقیه شیعی بود.سالها نمایندگی مردم والامقام خراسان در مجلس خبرگان نشان از اعتماد متقابل مردم به این فقیه عالیقدر بود.

آیت الله واعظ طبسی که از هفتم اسفند ماه پس از شرکت در انتخابات به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان امام رضا علیه السلام مشهد بستری شده بود ، پس از 80 سال تلاش برای خدمتگزاری به زائران بارگاه منور رضوی و مجاهدت در راه دین و انقلاب در مشهد مقدس امروز صبح حوالی۲ بامداد روز جمعه 14 اسفند ماه به ملکوت اعلی پیوست.

وى علاوه بر خدمت در بارگاه مقدس رضوى در نهادهاىی همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبرى عضویت و ریاست حوزه علمیه خراسان را به عهده داشت.

گفتنی است، روابط عمومی آستان قدس زمان مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آیت الله واعط طبسی را اعلام می کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار