انتقاد شدید از سخنان داریوش ارجمند در گرگان :

حتما آقای ارجمند انتظار داشت مختار و یارانش شمر ، خولی ، هرمله و ابن زیاد و ابن سنان و ... را ببخشند و به آنها آرامش دهند تا داغ مصیبتهای اهل بیت با دیدن آنها بیشتر شود.

مختارنامه غرور شیعه را زنده کرد / حتما آقای ارجمند انتظار داشت شیعیان قاتلین امام حسین(ع) را ببخشند

به گزارش گلستان24، داریوش ارجمند بازیگر سرشناس کشورمان روز گذشته در گرگان اظهارات تندی علیه سریال مختارنامه بر زبان راند که جای تعجب دارد.

"ارجمند با بیان اینکه اصلاً دوست نداشتم در سریال مختارنامه بازی کنم، تصریح کرد: با دلیل و منطق به شما می گویم که سریال مختارنامه ایراد بسیار زیادی داشت و ساخت چنین سریالی به صرفه نبود.

وی با انتقاد از ساخت این سریال گفت: من رفتار مختار را  رفتاری شیعه نمی دانم زیرا وی که خود را مدعی رهروی از امام علی (ع) می دانست نمی بایست قاتلان امام حسین (ع) و یارانش را به آن شکل مجازات می کرد زیرا شما می دانید که رفتار امام علی (ع) با ضاربش چقدر منصفانه بود.

وی خاطرنشان کرد: مختار باید مسببان واقعه عاشورا را محاکمه می کرد تا عاملان اصلی مشخص شوند اما وی بدون آنکه با امام زمان خود مشورت کند تصمیم به مجازات و اعدام قاتلان امام حسین و یارانش گرفت.

این هنرمند مطرح سینما و تلویزیون در ادامه انتقادات خود بیان کرد: مختار برای نظام و کشور ما به این اندازه ارزشمند نبود که برای ساخت سریالش ۱۲ سال وقت گذاشته و ۶۶ میلیارد تومان هزینه صرف شود و در آخر سریال نیز به دروغ نحوه کشته شدن مختار را گونه دیگر نشان دادند."

سخنان داریوش ارجمند در گرگان

اینکه آقای ارجمند ایراد شکلی و فنی به ساخت این سریال بگیرد اشکالی ندارد بالاخره ایشان بعد از سالها کار در عرصه فیلم وسینما در این زمینه کارشناس شده و نظرش مهم است .

اما داریوش ارجمند پا را فراتر از گلمیش گذاشته و در خصوص شیعه بودن مختار و نحوه اعدام قاتلان سالار شهیدان افاضه کرده است .

 او ضربت خوردن حضرت علی (ع) و شهادت آن امام همام را با داغ عاشورا در یک راستا قرار داده و معتقد است مختار نباید از قاتلین نوه پیامبر (ص) انتقام می گرفت و بایستی آنها را می بخشید .

حتما آقای ارجمند انتظار داشت مختار و یارانش شمر ، خولی ، هرمله و ابن زیاد و ابن سنان و ... را ببخشند و به آنها آرامش دهند تا داغ مصیبتهای اهل بیت با دیدن آنها بیشتر شود.

این چه حرفهایی است که از زبان آقای ارجمند جاری می شود ، چگونه می توان این حنجره را خودی تصور کرد در حالیکه مختار نامه تسکینی بر قلوب داغدیده شیعه بود ، درس های تاریخی بسیاری داشت و باعث آشنایی مردم و مسلمین با وقایع تاریخی صدر اسلام شد.

مختار شخصیتی زیرک و کاریزما و مورد تایید اهل بیت بود و همواره در شکل جنگیدن و مبارزه به داشتن حکومت اعتقاد داشت نه جنگ های ایضایی و موقتی و با تشکیل حکومت نیز توانست قاتلین حسین (ع) را قصاص کند و قصاص حکمی قرانی است .

وانگهی همه آنهایی که به دستور مختار کشته شده بودند در حکومت وی دادگاهی شده و سپس ماموران مختار به دنبال آنها راه افتاده و یک به یک آنها را مجازات کردند .

مختار از مقربین و دوستداران واقعی اهل بیت پیامبر (ص) بود که به عشق علی (ع) می جنگید و برای این کار یعنی مجازات قاتلین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) ساخته شده بود و این امر بایستی اتفاق می افتاد وگرنه این داغ هیچگاه دلهای شیعیان را تسکین نمی داد .

از طرفی قیام مختار نتیجه طبیعی یک ناهنجاری بزرگ و واقعه تکان دهنده و جنایتی فجیع یعنی واقعه عاشورا بود که قیام توابین ، زید و گروههای دگر نیز منبعث از همین قضیه بود .

اینگونه سخن گفتن در شان یک بازیگر نیست و ممکن است جایگاه اجتماعی جناب ارجمند را تنزل دهد و بهتر است قبل از هر گونه سخن گفتن به تبعات و عواقب آن بیندیشد .

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار