جنگنده‌های F-14 باوجود 4 دهه حضور در سازمان رزم نیروی هوایی ارتش و پشت سر گذاشتن سال‌های سخت و طولانی جنگ، همچنان از نقاط قوت و اتکای کشور در دفاع از مرزهای هوایی و آسمان ایران هستند.

تصاویر جالب و دیدنی از پرواز و اورهال F-14های نهاجا

به گزارش گلستان24، جنگنده رهگیر F-14 ملقب به «تامکت» (گربه نر) به عنوان یک سلاح ارزشمند در نبردهای هوایی تاریخ جهان شناخته می‌شود که تنها در سازمان رزم 2 کشور آمریکا و ایران ایفای نقش کرده است.

این هواپیما همواره به عنوان یکی از برگ‌های برنده نیروهای مسلح ایران شناخته شده و تا به امروز خدمات بسیاری را در این راه انجام داده است.

به همین منظور خبرگزاری فارس تصمیم بر این گرفت تا طی چند گزارش و مصاحبه به مناسبت 4دهه خدمت این جنگنده در نیروی هوایی، به بیان بخشی از کارکردها و اهمیت این گربه‌های قدرتمند آسمان ایران بپردازد.

در این پرونده که شامل 7 گزارش ویژه، یک مصاحبه تفصیلی با یکی از خلبانان قهرمان جنگ (در 2بخش) و 3 گزارش تصویری شد، به بیان بسیاری از ناگفته‌ها و حوادث مرتبط با این پرنده در سازمان رزم نیروی هوایی پرداختیم و همزمان برخی تصاویر نیز برای اولین بار در این پرونده به نمایش درآمد تا بخش‌هایی از تاریخ و پرفراز و نشیب 40 ساله حضور F-14 در ایران بازگو شود؛ هرچند معتقدیم هنوز هم ناگفته‌های بسیاری باقی مانده است.

در این مطلب که به عنوان آخرین قسمت از این پرونده ارائه می‌شود، برخی تصاویر از تامکت‌های خستگی‌ناپذیر نهاجا در سال‌های اخیر به نمایش گذاشته می‌شود.

تمام لینک‌های این پرونده در انتهای همین بخش اضافه شده که می‌توانید با مراجعه به آنها، تمامی 10 قسمت گذشته بعلاوه 2 قسمت گفتگوی جالب و خواندنی با خلبان «فریدون علی‌مازندارنی» را مطالعه کنید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار