رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی گلستان گفت: آزمون علمی مداحان و شعرای آئینی استان گلستان صبح امروز در گرگان برگزار شد.

آزمون علمی مداحان در استان گلستان برگزار شد

محمدحسین کبیر صبح امروز در حاشیه برگزاری آزمون مداحان اظهار داشت: بیش از 117 نفر برای شرکت در آزمون علمی مداحان و شعرای آیینی گلستان ثبت‌نام کرده بودند که  105  مداح اهل بیت در این آزمون شرکت کردند.

 به گزارش گلستان24، وی افزود: این آزمون با هدف ارتقاء بخشیدن به سطح مداحان وذاکران وجلوگیری از بدعت و خرافه‌گویی در مراسمات مذهبی برگزار می‌شود.

آزمون علمی مداحان

نائب رییس کانون مداحان کشور افزود: در سراسر کشور کلاس‌های فروانی برای بالا بردن سطح علمی مداحان برگزار شده است.

کبیر گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه های کلان خود به دنبال ارتقای علمی مداحان است و برای این منظور منویات مقام معظم رهبری که فرمودند باید از خرافه‌گویی پرهیز شود، سرلوحه کار کانون مداحان سراسر کشور قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: مداحانی که بتوانند در آزمون مداحی استان گلستان نمره قبولی کسب کنند، گواهینامه عمومی مداحی دریافت می‌کنند.

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی گلستان افزود: استان گلستان دارای استعداد بالایی در حوزه مداحی است و 80 درصد مداحان استان در سامانه دارای شناسنامه هستند.

کبیر با اشاره به اینکه 3 هزار مداح در استان گلستان فعالیت می‌کنند،تصریح کرد: کانون مداحان توانسته در دوره تصدی خود با تشکیل کلاس‌های آموزش اصول و فنون مداحی و استفاده از استعدادهای اساتید فن در حوزه مداحی و شاعری ضمن شناسایی آسیب‌ها دغدغه‌های مقام معظم رهبری را به مداحان بشناسانند.

وی افزود: این کانون تلاش دارد تا با برگزاری این کلاس‌ها برای رفع آسیب‌ها گام‌های موثری را بردارد و از گسترش این آسیب‌ها جلوگیری کند.

کبیر اظهار داشت: کانون مداحان فعالیت‌های خوبی برای شناسایی، جذب و آموزش مداحان داشته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار