با گذشت 988 روز از فعالیت اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر علی آباد کتول، شهروندان عملکرد شورای این شهر را روی میز قضاوت خود قرار داده اند و به ارزیابی آن پرداخته اند. گزارش پیش رو نیز به شرح این قضاوت ها پرداخته است.

عملکرد شورای شهر علی آباد کتول روی میز قضاوت شهروندان+ تصاویر

به گزارش گلستان24، دوره چهارم شوراهای اسلامی علی آباد کتول از 12 شهریورماه 92 آغاز شد و با رسیدن به دوران بلوغ تقریبی فعالیت این دوره شوراهای شهر در سال سوم خدمت، شهروندان به قضاوت فعالیت آن ها پرداخته و انتظارات خود را نیز از شورای اسلامی شهر و شهرداری عنوان کرده اند که در ادامه آمده است:  

entezarshahr1

علی اکبر مهدوی یکی از بازاری های قدیمی علی آباد کتول صحبت های خود را با گلایه آغاز کرد و گفت: اعضای شوراهای شهر در آغاز با وعده و وعید رای مردم را گرفتند و حالا آن ها را فراموش کرده اند.

وی اظهار کرد: اعضای شورا به فکر آبادانی شهر نیستند، اما ما شورایی می خواهیم که برایمان کاری انجام دهد، شهری که روزی 80 درصد مغازه داران آن از مسافرین تامین می شد، حالا مسافر از شهر گرفته شده و علی آباد کتول تنها به چاله ای شبیه شده که آبی در آن مانده و گندیده است. 

مهدوی با اشاره به وعده شورا در زمینه ساخت میدانی در ورودی شهر از سمت فاضل آباد، تشریح کرد: قرار بود برای توقف، جذب و انتخاب مسیر مسافر به سمت علی آباد کتول، میدانی همراه با تبلیغات شهرستان بسازند، ولی حالا شاهد ساخت پلی در همین مکان هستیم که بی تردید مسافران را بیشتر به سمت کمربندی هدایت می کند.

مغازه داران علی آبادی، رفتگران جدید کوچه و بازار

entezarshahr1

انسیه سادات حسینی فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی با اشاره به اینکه کاسب کاران خودشان رفتگر خیابان و کوچه ی مسیر مغازه شان شده اند، اظهار کرد: مسئولین فقط در پی اجرای طرح هایی مانند پارکومتر برای کسب درآمد نباشند و برای رفتگرانی که دیگر در شهر دیده نمی شوند و زحمت تمیز کردن شهر به دوش شهروندان افتاده، نیز چاره اندیشی کنند.

وی درباره کمبود های علی آباد کتول متذکر شد: نبود ایستگاه تاکسی در کمربندی جدید برای مسافرین، نداشتن پارکینگ عمومی مناسب برای آسودگی خاطر صاحبان خودروها، عدم وجود زیبا سازی مناسب و بی نظمی ظاهری مغازه ها و فضای سبز، عدم وجود باغ زیبا و تابلوهای سرویس بهداشتی در پارک شهر  از ابتدایی ترین نیازهایی است که ما هنوز در شهر شاهد آن هستیم.

این شهروند علی آبادی ناهمواری پیاده روها، خرابی پل برخی جداول، ناهماهنگی ساختمان ها در خیابان ها، بوی نامطبوع سطل های زباله را از مهمترین معضلات این روزهای شهر برشمرد.

حسینی فاصله زیاد کمربندی از شهر را موجب لطمه زدن به اقتصاد مردم علی آباد کتول و گمراهی مسافران دانست و گفت: لازم است حداقل تابلوهایی در طول مسیر نصب و از این راه مسافران به سمت جنگل کبودوال و سایر مکان های دیدنی راهنمایی و همچنین امنیت و رفاه مسافران و شهروندان در این مکان ها تامین شود.

entezarshahr1

صادق زمانی یکی دیگر از شهروندان علی آباد کتول عملکرد شورای اسلامی شهر را متوسط ارزیابی کرد و گفت: اعضای شورا قبل از انتخابات نباید قول هایی بدهند که در حیطه ی اختیاراتشان نیست، بودجه هایی که می آید را مدیریت کنند و بدانند که کدام قسمت باید هزینه شود. 

وی در ادامه با تاکید بر لزوم زیبا سازی فضای شهری، افزود: ایجاد فضای مناسب برای جذب گردشگر در جنگل کبودوال و زیباسازی شهر را به آن ها پیشنهاد می کنم. 

عدم نظارت بر وضعیت تاکسی داران منتظر

SARANI

غلامرضا سارانی یکی از رانندگان ناوگان حمل و نقل تاکسی داران علی آباد کتول با بیان اینکه هیچ نظارتی بر عبور و مرور و مسافرکشی خودروهای شخصی در سطح شهر نمی شود، بیان کرد: دوربین و مامور راهنمایی و رانندگی گذاشته اند، ولی ظاهراً برای نما است و ما فقط ناظر بر خودروهای شخصی که مسافران را سوار می کنند و تاکسی هایی که از صبح تا عصر خالی می مانند، هستیم.

 وی از شورای شهر  نظارت بر وضعیت و مشکلات تاکسی داران را خواستار شد و گفت: جا به جایی مسافران روستایی به داخل شهر توسط تاکسی هایی با امتیاز روستا در قسمت ورودی شهر، حمل مسافر از میدان شهدا به سمت ایستگاه گرگان به وسیله ی مینی بوس و خودروهای شخصی، دریافت 500 تومان هزینه بابت هر برگه مرخصی برای خروج از شهر، بالا بودن اقساط تعویض خودرو فرسوده، تمدید دفترچه به مبلغ100 هزار تومان، نداشتن ایستگاه تاکسی در میدان ولایت از جمله مشکلات ما تاکسی داران است.

سارانی همچنین معتقد است تعداد تاکسی داران در سطح شهرستان بیش از حد نیاز است. وی تصریح کرد: با شرایط عدم نیاز به تاکسی دار جدید همچنان شاهد امتیاز دادن تاکسی به افراد هستیم و چندی پیش حتی از جابه جایی امتیاز 2 تاکسی دار گرگانی به علی آباد کتول اطلاع پیدا کردیم.

وی با ارائه پیشنهاداتی به مسئولین و شوراهای علی آباد کتول برای رشد و توسعه این شهر، اذعان داشت: ممنوعیت پارک خودرو از فلکه تا چهار راه جنگلده به دلیل عرض کم و ترافیک شدید در این مسیر، استفاده از محوطه مصلی به منظور پارکینگ شهر و استفاده از عوارض آن برای ساخت مصلی از مواردی است که اگر اجرا شود به شرایط عبور و مرور شهر کمک فراوانی می کند. 

ایست! جوانان ایده ندهند

entezarshahr1

محمدرضا کریمی یکی از جوانان علی آباد کتول با انتقاد از اعضای شورای اسلامی شهر ه دلیل عدم بهره گیری از فکر و ایده جوانان در توسعه و زیبا سازی شهر، افزود: در آغاز دوره شوراها به جوانان قول دادند که از آن ها دعوت می شود تا از نظراتشان برای توسعه و آبادانی شهر استفاده شود، ولی بعد از انتخاب شدن هیچ نشستی در این زمینه برگزار نشد. 

وی از نصب نرده در مسیر چهار راه قصر تا میدان ولایت با ظاهری نامناسب به جای ساخت بلواری سرسبز و زیبا و کاشت درخت در مسیر جاده سلامت با وجود منظره جنگل و کوه اطراف آن به جای ساخت آب نماهای زیبا که موجب وزش نسیم دل انگیز در فصل تابستان می شود، به عنوان 2 طرح و اقدام نامناسب شورای شهر نام برد.

کریمی همچنین نور پردازی مناسب در اطراف سد کبودوال را خواستار شد و اذعان داشت: با ایجاد نور کافی در اطراف سد می شود در شب نیز از آرامش و مناظر زیبای آن استفاده کرد و همچنین با بکارگیری آب سد می توان فواره های زیبایی برای جذب گردشگر ساخت. 

entezarshahr1

قربانعلی محمدی با اشاره به اینکه علی آباد کتول به یک مخروبه تبدیل شده است، گفت: کم شدن تعدا رفتگران و تمیز کردن کوچه و خیابان اصلی (جلوی درب مغازه ها) توسط مردم و کاسب کاران و عقب نشینی های انجام نشده مردم شهر را کلافه کرده است. 

entezarshahr1

قربان برزگر نیز یکی دیگر از شهروندان علی آباد کتول به بساط گاری مردی که در این هفته چیزی نفروخته اشاره کرد و گفت: مکان کمربندی را تعیین کردند، ساختند، بسیاری از زمین های زراعی را از بین بردند و با این کار خود سیل عظیمی از مسافر را از شهر دور کردند، ولی از مردم نظر خواهی نکردند و حالا هم ایستگاه تاکسی برای مسافران در آنجا در نظر نمی گیرند، ظاهراً آن ها فقط آموخته اند وقتی به مقامی رسیدند، مدل ماشین هایشان را عوض کنند.

entezarshahr1

محمد رضا بزی به نارضایتی مردم علی آباد کتول نسبت به وعده های عمل نشده از سوی شورای شهر اشاره کرد و افزود: آسفالت خیابان ولیعصر حدود 10 سال پر از دست انداز هایی است و به هیچ یک از اهالی این خیابان اجازه رفت و آمد در شب را نمی دهد. این چاله ها تا به حال جان 3 تن را گرفته، ساکنین پیگیری هم کرده اند ولی رسیدگی نشده است. 

وی خواستار بررسی وضعیت بالا آمدن آب پل خیابان ولیعصر هنگام بارندگی شد و افزود: هنگام بارندگی شدید، آب تا بالای سطح پل می آید، با پیگیری ساکنین، مسئولین استان و شهرستان برای بازدید آمدند و با بازگشت مدیران استانی، مسئولین علی آبادی هم رفتند و به پشت سرشان را نگاهی نیانداختند. 

entezarshahr1

علی حسینی دیگر شهروند علی آباد کتول هم نصب پازل پیاده روها را نقطه قوت و کامل نبودن عقب نشینی و ترافیک سنگین میدان ولایت تا چهار جنگلده را از معایب کار شوراها عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار