استاد امان قاری عاشورزاده؛

امان قاری شورزاده، تنها شاگرد ایرانی استاد عبدالباسط که در یکی از روستا ها شهرستان کلاله زندگی می کرد، درگذشت.

تنها شاگرد ایرانی و گلستانی استاد عبدالباسط درگذشت + تصاویر

امان قاری عاشورزاده تنها شاگرد ایرانی استاد عبدالصمد محمد عبدالباسط مصری بودند.

به گزارش گلستان24، عاشورزاده متولد یکی از روستا هایی شهرستان کلاله می باشد که در دوران کودکی مقام اول قرات در تهران، شیراز و قم را در کارنامه خود دارد عاشورزاده برای تحصیل  طلبگی راهی حوزه علمیه قره بلاغ شد و حدود پنج سالی را در این حوزه سپری کرد.

تقلید وی از استاد خود عبدالباسط مصری به نحوی زیبا بوده که او را برای ادامه این کار تشویق می کنند.

این استاد برجسته برای تکمیل تحصیلات خود به مصر سفر کرد و در ابتدا به دلیل کامل نبودن مدارک تحصیلی، او را در دانشگاه الزهرا ثبت نام نمی کنند. وی در محل این دانشگاه با عبدالباسط قاری برجسته مصری ملاقات کرده و آیاتی از کلام الله مجید را نزد وی تلاوت می کند. تلاوت عاشورزاده، عبدالباسط را به حیرت وا میدارد و خود عبدالباسط این قاری گلستانی را به شاگردی می پذیرد. امان قاری عاشورزاده 9 سال را نزد این قاری برجسته مصری شاگردی میکند.

عاشورزاده این قدرت و استعداد را اول از جانب خدای منان و دوما از جانب استاد فرهیخته ای چون عبدالباسط میدانست. صدایی دل نشین او دست کمی از استادش نداشت.

استاد عبد الباسط اصرار داشت که عاشورزاده زندگی خود را در مصر ادامه دهد اما این قاری ترکمن با کسب رخصت، برای ادامه راهی که در پیش گرفته بود به وطن خود ترکمن صحرا بازگشت و به تربیت شاگردانی از این خطه پرداخت و سرانجام این  قاری قرآن، دیروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

عصر روز گذشته مراسم تشییع این استاد بزرگ با حضور علمای بزرگ منطقه و برخی از مسئولین شهرستان کلاله در روستای قودنه برگزار گردید.

gary45

gary47

gary46

انتهای پیام/

منبع: راه اترک

ارسال نظر

آخرین اخبار