سید حسام بنی فاطمه مطرح کرد:

دبیر شبکه جوانان رضوی گلستان گفت :نقد کتاب ، همایش جوان و انتظار و کارگاه زندگی به سبک جهادی سه برنامه مهمی است که به مناسبت روز جوان و با عنایت امام رضا (ع) برگزار می گردد.

تشریح ویژه برنامه های شبکه جوانان رضوی در گلستان / برگزاری کارگاه زندگی به سبک جهادی

به گزارش گلستان24، سید حسام بنی فاطمه دبیر شبکه جوانان رضوی استان گلستان در گفتگو با این پایگاه خبری در خصوص ویژه برنامه های روز جوان اظهار کرد : سه برنامه متفاوت و بزرگ برای این ایام در نظر گرفته شده تا ان شاء الله بتوانیم فرهنگ رضوی و ائمه اطهار را با نسل جوان آشنا کنیم .

نقد کتاب در هوران

بنی فاطمه با اشاره به "برنامه اول" افزود: این برنامه تحت عنوان جلسه نقد کتاب روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه در انجمن نویسندگان گلستان هوران برگزار می شود ، قرار است در این برنامه کتاب "جهان شیعه ، اهل سنت" نوشته خانم ولی نژاد از تهران با حضور خود نویسنده و منتقدین شیعه و سنی از استان نقد شود .

وی با اشاره به گوشه هایی از این کتاب گفت : این کتاب رمان عاشقانه ای از دلداگی یک جوان شیعه به یک دختر اهل سنت در بندرعباس بر می گردد که این دختر و پسر علیرغم تمام سخیتهای پیش رو دلداده هم می شوند و عنوان می کنند که همه ما مسلمانیم و باید وحدت داشته باشیم اما وهابیت با کار کردن روی پدر دختر که جزو متمولین بوده در بین راه این دو نفر ، سد ایجاد می کند .

همایش جوان و انتظار

بنی فاطمه "برنامه دوم" را صبح پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه در کردکوی عنوان کرد و گفت : قرار است هفتمین همایش "جوان و انتظار" با سخنرانی حجت الاسلام فلاح استاد دانشگاه علوم رضوی مشهد در سالن ارشاد کردکوی برگزار شود .

وی تصریح کرد: این برنامه نیز با حضور خانم ولی نژاد نویسنده کتاب " جان شیعه ، اهل سنت است " بوده و قرار است این نویسنده 26 ساله که چنین رمان زیبایی نوشته به عنوان الگو در روز جوانان معرفی شود .

بنی فاطمه تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل و همزمان روز جوان قرار داریم قرار است از 8 نفر از جوانان زیر 33 سال که در راستای پیام حضرت آقا کارآفرینی انجام دادند که نتیجه آن اشتغالزایی بوده تجلیل کنیم .

کارگاه زندگی به سبک جهادی

دبیر شبکه جوانان رضوی استان گلستان خاطرنشان کرد: "سومین برنامه" که برنامه اصلی در روز جوان، عصر روز پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه تحت عنوان "کارگاه زندگی به سبک جهادی" برگزار می گردد .

سید حسام بنی فاطمه اضافه کرد: این برنامه ویژه تشکل های فرهنگی استان است که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و شبکه جوانان رضوی استانها در سراسر کشور از 25 فروردین تا 31 اردبهشت ماه در حال برگزاری است که نوبت استان گلستان همزمان با روز جوان در 30 اردیبهشت ماه می باشد .

وی یادآور شد: در این کارگاه مبانی ، معیارها و روش های زندگی به سبک جهادی از سوی کارشناس دانشگاه علوم رضوی تدریس می شود .

وی گفت : بخش دوم کارگاه نیز جشنواره زندگی به سبک جهادی ویژه تشکل های فعال فرهنگی استان می باشد که برای اولین بار 5 تشکل مختلف از سراسر استان (پایگاه بسیج – هیئتهای مذهبی – کانون های فرهنگی هنری مساجد – سازمانهای مردم نهاد – موسسات قرانی) حضور خواهند یافت .

بنی فاطمه با بیان اینکه از هر تشکل فقط یک نفر در این کارگاه شرکت می کند ، تصریح کرد: هدف اینست که تشکل های بیشتری در این کارگاه شرکت نمایند و به اعضای تشکل خود مباحث مطروحه را انتقال دهند که طی این برنامه 200 تشکل از 14 شهرستان استان گلستان انتخاب شدند که در این کارگاه حضور یابند .

دبیر شبکه جوانان رضوی گلستان در خصوص برنامه های جنبی این کارگاه گفت :

** در جشنواره تشکل ها پس از شرکت در مسابقه جهادی ، تشکل های برتر انتخاب و در دهه کرامت تقدیر می گردند . اعضای تشکل های برتر از جوایزی مانند سفر کربلا بهره مند می گردند .

** با توجه به لوگوی همایش ؛ در 4 حوزه گروه جهادی فعال در محرومیت زدایی ، گروه جهادی فعال در فضای سایبری و مجازی ، گروه جهادی در فضای فرهنگ و هنر و گروه جهادی میدانی و نظامی (مدافعان حرم) تقدیر می گردد .

** بخش بعدی با عنایت به پیام حضرت آقا به کنگره بین المللی امام رضا (ع) مبنی بر اینکه پیام زندگی پر ماجرای علی بن موسی الرضا (ع) به ما عبارتست از : "مبارزه دائمی خستگی ناپذیر" بناست پیمان نامه ای بین تشکل های استان در این راستا منعقد شود.

** با توجه به حوادث اخیر خان طومان و شهادت جمعی از رزمندگان مدافع حرم در سوریه بخش ویژه ای نیز در این زمینه خواهیم داشت .

** جوایز مسابقه بزرگ "کی خسته است" نیز در این همایش اهدا می گردد و اثار منتخبین در این کارگاه به نمایش گذاشته خواهد شد .

** به شرکت کنندگان در کارگاه گواهینامه از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی اهدا خواهد شد .

سید حسام بنی فاطمه در پایان اظهار داشت : این مراسم به نوعی افتتاحیه شبکه جوانان رضوی استان گلستان می باشد که از 5 سال پیش بصورت مجازی تحت سایت shajar.ir شروع بکار کرده و یکی از پربازدید ترین سایتهای کشوری در زمینه مشاوره و فرهنگ است .

انتهای پیام / گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار