معاون موسسه جوانان آستان قدس رضوی:

صادق ملکی گفت: زیارت بقاع متبرکه از بزرگترین تفکرات ناب و قدرت‌های نرم مکتب اسلام است.

زیارت بقاع متبرکه از بزرگترین تفکرات ناب و قدرت‌های نرم مکتب اسلام است.

زندگی به سبک جهادی

به گزارش گلستان24، صادق ملکی در جشنواره زندگی به سبک جهادی که  به همت شبکه جوانان آستان قدس رضوی استان گلستان و با حضور جمعی از فعالان فرهنگی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز دشمن به این مهم که زیارت بقاع متبرکه قدرتی برای اسلام محسوب می‌شود، پی برده و روی این مهم کار می‌کند.

وی ادامه داد:بقاع متبرکه از همان قدیم محل زیارت همه اقوام و مذاهب بوده و هستند.به طورمثال در زیارت اربعین میلیون ها زائر از سرتاسر جهان از همه اقوام،ادیان و مذاهب در این پیاده روی عظیم شرکت می کنند و این عشق و محبت به اهل بیت(ع) روزانه و سالانه رو به افزایش است.

ملکی در مورد پیشرفت تمدن اسلامی بیان کرد: عرصه جهانی یک عرصه فوق‌العاده متفاوت و تاریخ‌ساز است و همیشه گوی قدرت متعلق به کشور خاصی نبوده بلکه جابه‌جا شده و امروز غرب در هراس است که این گوی قدرت به جهان اسلام منتقل شود و با روی کار آوردن تکفیری ها و کشورهای باصطلاح اسلامی مثل داعش قصد تخریب چهره واقعی اسلام ناب را دارند.

وی ادامه داد: ما باید باور کنیم همانطور که پدرانمان توانستند یک انقلاب معجزه آسا را در حیات خلوت اسکتبار جهانی و آمریکا ایجاد کنند،جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب نیز می توانند تمدن بزرگ اسلامی را به سرانجام برسانند.

معاون موسسه جوانان آستان قدس رضوی بیان داشت:واقعیت های دنیا  آن چیزی نیست که رسانه های جهان آن را معرفی می کنند،آن ها با دروغ رسانه سعی در جلب توجه افکار عمومی جامعه دارند. در حالی که این پیام  انقلاب اسلامی است که در سراسر جهان مثل هند،کشمیر،پاکستان و حتی کشورهای آفریقایی مثل نیجریه در حال انتقال است.به طور مثال نیجریه ده ها میلیون مسلمان دارد که اکثر آن ها مقلد حضرت امام خمینی(ره)و مقام معظم رهبری هستند.

ملکی افزود:یکی از موضوعاتی که در سبک زندگی اهل بیت(ع) و خصوصا حضرت رضا(ع)قابل استفاده و الگوگیری است،موضوع مهم "زندگی جهادی" ایشان است که در همین راستا مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود بیان داشتند: پیام زندگی پرماجرای حضرت رضا(ع) عبارت است از " مبارزه دائمی خستگی ناپذیر".

معاون موسسه جوانان آستان قدس رضوی درباره اهداف جشنواره زندگی به سبک جهادی بیان داشت،هدف این جشنواره عبارتست از:

1-تقویت معرف اهل بیت(ع) در بین جوانان از جمله توجه به موضوع زندگی جهادی و خشتگی ناپذیر در زندگی معضومین(ع).

2-باز خوانی مفهوم جهاد و زندگی جهادی وعمق بخشیدن به این مولفه مهم در ذهن مخاطب.

3-تلاش برای تقویت انگیزه جوانان در جهت عمل هرچه بیشتر به سیره اهل بیت(ع) وتمسک به مدل سبک زندگی جهادی ایشان.

ملکی افزود: مخاطب اصلی جشنواره را تشکل های جوانان و فعالان فرهنگی سراسر کشور از جمله: فعالان دانشجوی،بسیج دانشجویی،انجمن اسلامی دانشجویان،مساجد،هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی تشکیل میدهند.

وی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: در مفهوم جهاد حتما بایستی ملاحضه بشود،استمرا و همه جانبگی است.کارهای جهادی حتما باید هدفمند،درست متوجه به آرمان ها و هوشمندانه و عاقلانه و دشمن شکن باشد.یعنی در جهاد دائم در حال مبارزه هستیم.

معاون موسسه جوانان آستان قدس رضوی بیان داشت: محورهای اصلی جشنواره  از دو بخش اصلی  ویژه تشکیل شده که عبارتست از:طراحی و اجرای فعالیت های آموزشی با هدف تقویت روحیه جهادی در مخاطب و اعضاء تشکل و نیز طراحی و اجرای عملیات های جهادی با اولویت حل مسائل منطقه(شهر و روستا) مانند:عملیات جهادی،اقتصادی،کشاورزی،علمی و ... و بخش ویژه شامل طراحی و اجرای فعالیت ها برای تحقق شعار سال " ااقتصادمقاومتی،اقدام و عمل می باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار