تاریخچه ی ساخت درمانگاه تا به امروز:درمانگاه شبانه روزی شفا گستر کردکوی در سال 1377 تأسیس شد.که درابتدا با ارائه خدمات پزشک عمومی و پرستاری آغاز بکار نمود.متعاقب آن از سال 1378 خدمات سونوگرافی وبخش های تخصصی داخلی،اطفال،زنان و جراحی عمومی به مجموع درمانگاه اضافه گردید...

نگاهی به درمانگاه شفاگستر کردکوی

به گزارش گلستان24، تاریخچه ساخت درمانگاه شبانه روزی شفاگستر کردکوی:

 

درمانگاه شبانه روزی شفا گستر کردکوی در سال 1377 تأسیس شد.که درابتدا با ارائه خدمات پزشک عمومی و پرستاری آغاز بکار نمود.متعاقب آن از سال 1378 خدمات سونوگرافی وبخش های تخصصی داخلی،اطفال،زنان و جراحی عمومی به مجموع درمانگاه اضافه گردید. از سال 1384 و با تغییرات مدیریتی درمانگاه و در اختیار گرفتن کامل درمانگاه توسط دکتر وحید حسینی امکانات تخصصی چشم پزشکی در این واحد درمانی مستقر گردیده که با پیگیری مجوزهای قانونی مربوطه امکان ارائه پیشرفته ترین خدمات تشخیصی و درمانی سرپایی به بیماران حوزه چشم پزشکی در این مرکز مهیا گردیده است.

هم چنین از اواخر سال 1390 وبه دنبال احداث ساختمان جدید بخش رادیولوژی مرکز راه اندازی شد این بخش مجهز به دستگاه دیجیتال میباشد که تمامی گرافیهای ساده و رنگی با کیفیت عالی قابل ارائه است و رادیو لوژی فک و دندان «opg» در این مرکز انجام میشود. شایان بذکر است این سیستم«cr» و دستگاههای نامبرده تنها مرکز فعال در این زمینه در شهرستان کردکوی، بندرترکمن،بندرگز وروستاههای مربوطه میباشد. رادیولوژی درمانگاه درتمام مدت شبانه روز فعال میباشد، سونوگرافی: بخش سونوگرافی و پزشک متخصص مربوطه فعالیت گسترده ای در این زمینه دارند. و به دنبال آن بخش های دندانپزشکی ،فیزیو تراپی،خدمات تخصصی پوست وزیبایی بادستگاهای مجهز و مناسب و زیر نظر متخصص پوست،قلب،ارتوپدی،ارولوژی و جراح مغز و اعصاب به این مرکز درمانی اضافه گردید.

تجهیز مرکز به دستگاه اکوکاردیوگرافی درصورت تأمین نیروی متخصص قلب ،امکان برنامه ریزی جهت ارائه خدمات تخصصی قلب و عروق در این مجموعه را فراهم میکند.

شایان ذکر است که بخش فیزیوتراپی این درمانگاه یکی از مجهزترین مراکز فیزیوتراپی شمال کشور می باشد.اشاره کوتاهی میکنیم به تعدادی از تجهیزات وشرح مختصری از دستگاه تکار تراپی:تکارتراپی بعنوان یک روش درمانی اندوترمال نوین ، برخلاف سایر روش های گرما درمانی، مستقیما در عمق ودرون بافت زنده بوجود امده و عمل مینمایدوآثار درمانی ان نه تنها به واسطه گرما بلکه با استفاده از خواص بیو الکتریکی اعمال شده، ایجاد میگردد که از موارد کاربرد ان به پیچ خوردگیها، اسیب دیدگیهای تاندونی ،تاندونیت وبورسیت وغیره اشاره نمود.همچنین این مرکز علاوه بر مجهز بودن به دستگاههای متداول فیزیوتراپی از دستگاههای همچون cpm، مگنتوتراپی،شاک ویو تراپی، لیزر تراپی،کامپرشن تراپی،تکار تراپی و غیره بهره میبرد.

آزمایشگاه مرکز نیز بعد از 4 سال از گذشت احداث ساختمان جدید از دی ماه 94 فعالیت خود را آغاز نموده ودارای9 پرسنل شاغل در بخشهای مختلف اعم از پذیرش، بخش های فنی، خدمات و مسئول فنی با تخصص پاتولوژی میباشد.این مرکز دارای بخش های مختلف ازمایشگاهی از قبیل خون شناسی، بیوشیمی، هورمون شناسی، ایمونولوژی،سرولوژی، میکروب شناسی، پاتولوژی،سیتولوژی بوده و کلیه ازمایشات تخصصی و غیرتخصصی با دستگاههای پیشرفته انجام میشود

تا به امروز بیش از 45 نفر پزشک و پرستار و کارمند در این مرکز مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به مراجعین میباشد.

 

با توجه به اینکه شهرستان کردکوی جزء مناطق محروم محسوب میشود، ایجاد وتأسیس این مرکز درمانی که شامل پیشرفته ترین تجهیزات نیز میباشد قدم بزرگی برای بهداشت و درمان همشهریان بشمار میاید، .امید آن است که مسئولین محترم شهرستان از طرح چنین پروژه هایی حمایت کرده تا شاهد قدم های بزرگتری از طرف

خیرین وانسانهای مشتاق به خدمت بندگان خداوند باشیم. انشاءالله در اینده نزدیک گزارشات و خبرهای جامع تری از کارها و خدمات درمانگاه شفاء گستر کردکوی در اختیار خوانندگان قرار خواهیم داد.

http://kordkuynews.ir/uploads/posts/2016-05/1464423430_2.jpg

 

http://kordkuynews.ir/uploads/posts/2016-05/1464423505_3.jpg

 

سالن انتظار درمانگاه شفاگستر کردکوی

 

 

http://kordkuynews.ir/uploads/posts/2016-05/1464423504_4.jpg

 

اتاق رادیولوژی درمانگاه شفاگستر کردکوی

 

http://kordkuynews.ir/uploads/posts/2016-05/1464423558_5.jpg

 

مدیریت درمانگاه شفاگستر کردکوی دکتر وحید حسینی

http://kordkuynews.ir/uploads/posts/2016-05/1464423591_6.jpg

 

آزمایشگاه درمانگاه شفاگستر کردکوی

http://kordkuynews.ir/uploads/posts/2016-05/1464423654_7.jpg

 

آزمایشگاه درمانگاه شفاگستر کردکوی

 

http://kordkuynews.ir/uploads/posts/2016-05/1464424144_9.jpg

 

اتاق فیزیوتراپی درمانگاه شفاگستر کردکوی

 

نویسنده : کیا

ارسال نظر

آخرین اخبار