معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: مراکز درمانی استان گلستان که نیاز به برخی تجهیزات بیمارستانی و درمانی داشتند با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد ریال تجهیز شدند.

بیمارستان‌های استان گلستان تجهیز شدند

حمیدرضا جوشقانی شامگاه یکشنبه در گفت‌و گو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به تجهیز شدن بیمارستان‌های استان اظهار داشت: این مراکز درمانی شامل بیمارستان حضرت معصومه(س) آزادشهر، کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و علی‌آبادکتول، بخش ایزوله تنفسی 5 آذر و چند مرکز درمانی دیگر هستند.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی با اعتبار بیش از 14 میلیارد ریال و تامین32 دستگاه پزشکی مانند سونوگرافی، اسپیرومتری، اکو کاردیوگرافی، تست ورزش، فتال مانیتورینگ، الکترومایوگراف، الکتروآنسفالوگراف و تجهیزات چشم پزشکی تجهیز شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: این کلینیک تخصصی و فوق تخصصی هم‌اکنون برای ارائه خدمات در تخصص‌های مغز و اعصاب، چشم پزشکی،ENT، قلب و عروق، زنان و زایمان، ارتوپدی، جراحی عمومی، داخلی، انکولوژی و خون شناسی عفونی، گوارش، جراحی عمومی آماده است.

به گفته وی، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان با بخشهایی مانند تصویربرداری، اتاق عمل و آزمایشگاه به صورت کامل تجهیز شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: فاز نخست کلینیک تخصصی قائم(عج) علی‌آبادکتول با اعتبار بیش از 5 هزار میلیون ریال و تامین 9 دستگاه پزشکی مانند سونوگرافی، اکو کاردیوگرافی، تست ورزش، فتال مانیتورینگ برای ارائه خدمات در تخصص‌های مغز و اعصاب، قلب و عروق، زنان و زایمان، اطفال، ارتوپدی، داخلی و روان پزشکی، پس از تجهیزات به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: مرکز درمان بستر لقمان حکیم شهرستان مراوه‌تپه با اعتبار بیش از 12میلیارد ریال تامین تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و مراکز درمانی تابعه نیز با اعتبار بیش از 24میلیارد ریال تجهیز شدند.

جوشقانی با اشاره به راه‌اندازی و بهره‌برداری از دستگاه شتابنده خطی و متعلقات آن گفت: این دستگاه با اعتبار بیش از 40 هزار میلیون ریال و بخش ایزوله تنفسی بیمارستان 5 آذر با اعتباری بالغ بر 36هزار میلیون ریال از دیگر اقدامات واحد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان است.

وی افزود: برای اجرای مرحله دوم تجهیز مراکز 40 هزار میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار