حجت الاسلام محمدی :

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اگر امامزادگان نبودند معارف اهل بیت به دست ما نمی رسید ، گفت : اهل بیت و امامزادگان هیچگاه تسلیم خواسته دشمنان نشدند و امامزادگان هم به همین دلیل هجرت کردند.

امامزادگان نبودند معارف اهل بیت به ما نمی رسید / نقشه جغرافیایی موقوفات کشور طراحی می شود

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آئین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف گلستان اظهارکرد : حجت الاسلام رئوف از سال گذشته به دلایل شخصی درخواست انتقال داده بود که بعد از بررسی و رایزنی حجت الاسلام سهرابی برای تصدی این سمت انتخاب شد .

وی با بیان اینکه گلستان 50 هزار موقوفه دارد ، گفت: اوقاف 3 ماموریت در بخش قران، موقوفات و امامزادگان مسئولیت دارد که باید تلاش خود را برای دست یابی به شرایط مطلوب انجام دهد.

محمدی در ادامه تصریح کرد : در حوزه قرانی اوقاف باید با برگزاری مسابقات و آموزش های مختلف بتواند حافظان تربیت شده را حفظ نماید و 1.5 میلیون حافظ قران را باید به این تعداد اضافه کنیم در برنامه بلند مدت خود .

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر امامزادگان نبودند معارف اهل بیت به دست ما نمی رسید ، گفت : اهل بیت و امامزادگان هیچگاه تسلیم خواسته دشمنان نشدند و امامزادگان هم به همین دلیل هجرت کردند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه اذعان داشت : یکی از اهداف اصلی اوقاف تبلیغ معارف اهل بیت است و طرح آرامش بهاری با اعزام 3500 روحانی به امامزادگان با این هدف و خدمت رسانی فرهنگی در این اماکن اعزام شده اند .

وی به برپایی نماز جماعت در طول طرح آرامش بهاری در 1200 بقعه اشاره کرد و گفت : در طول این طرح 50 هزار زائر به امامزادگان مراجعه کرده اند.

محمدی در ادامه موقوفات را امانت مردم دانست و افزود : برای اینکه استفاده دقیق طبق خواسته واقف در موقوفات انجام شود سال گذشته بیش از 510 هزار وقف نامه در کشور مطالعه شده است .

وی خطاب به مسئولین خواست تا در استیفاء حقوق موقوفات به اوقاف کمک کند ، افزود: با تفاهمی که بین اوقاف و منابع طبیعی انجام شده است 435 هکتار از ارازی موقوفه در کشور تثبیت شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه اذعان داشت : بیش از 300 بیمارستان موقوفه در کشور داریم و در برخی از استانها 98 درصد مراکز درمانی آنها موقوفه است .

انتهای پیام/ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار