رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی گفت: تنها تربیت‌شدگان ماه رمضان می‌توانند محرم و عاشورا را خلق کنند.

تنها تربیت‌شدگان ماه رمضان می‌توانند محرم و عاشورا را خلق کنند

به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام غلامحسین محمودی عصر امروز در جمع مردم روزه‌دار کردکوی با بیان اینکه ماه رمضان از ماه‎های عظیم و پربرکت است، اظهار کرد: خداوند ماه رمضان را ماه مهمانی بندگان قرار داد تا با پذیرایی بندگان از برکت، رحمت و مغفرت الهی به طور ویژه وسیله‎ای برای آمرزش بندگان فراهم کند.

*بخشی از عبادت در ماه رمضان عبادت سیاسی است

محمودی به دعاهای ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: تکرار و تأکید مسائل سیاسی اعم از مبارزه با ظلم، دفاع از مستضعفان، شهادت در راه خدا در ادعیه ماه رمضان نشان‌دهنده آن است بخشی از عبادت بندگان در ماه رمضان توأم با عبادت سیاسی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی با تأکید بر اینکه ماه رمضان ماه عبادی و سیاسی است، تاکید کرد: ماه رمضان محصور در نماز، روزه، دعا و استغفار نیست بلکه بخش اعظم آن مبارزه با استکبار، حمایت از مستضعفان و استقرار دولت حق در جهان است.

محمودی با بیان اینکه اغلب بندگان دیدگاه عبادی ماه رمضان را در نظر گرفتند و از دیدگاه سیاسی این ماه غافل شدند، خاطرنشان کرد: مسلمان در آرزوی برپایی دولت کریمه به برکت امام زمان (عج) هستند تا با تشکیل دولت حق عزت را برای اسلام و اهل اسلام در جهان به ارمغان آورند و کفار و مسلمان‎نماهای منافق را خوار و ذلیل کنند.

*تنها تربیت‌شدگان ماه رمضان می‌توانند محرم و عاشورا را خلق کنند / اعزام 57 مبلغ به نقاط مختلف شهرستان کردکوی

وی با بیان اینکه اسلام تحجر و اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب قرار دارد، افزود: شهادت در راه خدا برای مبارزه با استکبار و نفاق در راستای استقرار دولت حق است.

محمودی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، ماه محرم را شاگرد ماه رمضان خطاب کرد و گفت: تربیت‎شدگان ماه رمضان، محرم و عاشورا را خلق کردند حال آنکه حضور مردم در مساجد، تکیه‎ها و کانون‎های فرهنگی در ماه محرم بیشتر از ماه رمضان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی ادامه داد: ماه محرم برای تثبیت ماه رمضان به‎ وجود آمد و کسانی که ماه رمضان و لیالی قدر را درک کردند توانستند محرم و عاشورا را خلق کنند.

 وی با بیان اینکه یکی از برنامه‎های اجرایی تبلیغات اسلامی اعزام مبلغ به مناطق مختلف است، گفت: امسال 57 مبلغ در سطح شهرستان کردکوی و روستاهای اطراف اعزام شدند که برنامه‎های فرهنگی، تبلیغی و دینی را از روز نخست ماه مبارک رمضان آغاز خواهند کرد.

محمودی تصریح کرد: برنامه‎ها و سخنرانی‎های مبلغان اعزامی با محور بیان احکام، مسائل اعتقادی، مسائل اخلاقی و مسائل سیاسی به همراه اقامه نماز جماعت خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی از برگزاری محافل انس با قرآن در دهه دوم ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برگزاری جلسات جزء‎خوانی و ترتیل‎خوانی قرآن کریم ویژه خواهران و برادران از دیگر برنامه‎هایی است که در طی ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مساجد شهری و روستایی برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده شدند، اظهار کرد: غبارروبی و عطرافشانی مساجد قبل از ورود به ماه مبارک رمضان انجام شده است.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار