باروی ری، کتیبه فتحعلی‌شاه، چشمه هشت هزار ساله که با اعتقادات مردم عجین شده، پله‌ها و سرانجام میله‌های آهنی نقره‌ای رنگی که اژدهای خشمگین‌اش به دنبال سربازان هخامنشی است...

اژدها چشمه‌علی شهرری را بلعید +عکس

به گزارش گلستان24،اینجا چشمه‌علی شهرری است، محوطه‌ای تاریخی و جزو مناطق نمونه گردشگری تهران که نام باستانی چشمه‌اش «سورینی» و احتمالاً منسوب به دودمانی بزرگ در دوره اشکانیان و ساسانیان بوده، اما بعدها به یاد امام علی (ع) به چشمه‌علی معروف شد.
 

اژدها چشمه‌علی شهرری را بلعید +عکس

حالا مدت‌هاست اژدهاهای نقره‌ای، پشت‌ شاهان هخامنشی قرار گرفته‌اند و نقش حفاظ را برای گردشگران دارند، میله‌هایی که  گردشگران نخست باید از کنار آن عبور کنند تا محوطه چشمه‌علی و کتیبه فتحعلی‌شاه را به چشم ببینند.

اژدها به عنوان یک نماد خارجی مقابل یکی از نشانه‌های پارسی قرار گرفته است و به نظر می‌رسد قصد بلعیدن چشمه‌علی را دارد.

بازی کودکان در آب چشمه با وجود تابلویی که آب‌تنی را در چشمه منع می‌کند و هر سال میزان آن کمتر می‌شود و محلی‌هایی که دوست دارند زمان تفریح‌شان را در پایین‌ترین و نزدیک‌ترین نقطه به کتیبه و آب چشمه سپری کنند و از سوی دیگر تجمع جوانان بیکار و منقل به دست  در اطراف این چشمه، همگی صحنه‌های نازیبایی را هر روز فراهم می‌کند که می‌تواند گردشگر گریزی را  از این منطقه را به دنبال داشته باشد.

منبع:مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار