سلسله مباحث فساد در فضای مجازی

گاهی اوقات که به سراغ شبکه های اجتماعی می رویم بیشتر از اینکه پیام ها توجه مان را جلب کنند، عکس های عجیب و غریب و زننده برخی افراد خودنمایی می کنند.

معضلی به نام عکس کاربران در شبکه های اجتماعی

به گزارش گلستان 24، گاهی اوقات که به سراغ شبکه های اجتماعی می رویم بیشتر از اینکه پیام ها توجه مان را جلب کنند، عکس های عجیب و غریب و زننده برخی افراد خودنمایی می کنند. شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام و ... که گویا در آن ها حد و مرزی وجود ندارد و افراد احساس می کنند دیگر اینجا همه محرمند.

از چادری های اندکی که عکس هایشان یکی در میان چادر به سر است و یکی در میان مدل روز، از آرایشی که چقدر به چادر می آید و... پست می گذارند حزب اللهی اند.

گویا فقط مردان کوچه و بازار نامحرمند و همان مردان در فضای مجازی به راحتی اندام زن ها و دختران چادری را بدون چادر می بینند و برایشان لایک هم می گذارند. با هم وارد چت می شوند و خیلی راحت از پس شوخی های یکدیگر بر می آیند. گویا سال هاست اینگونه زندگی می کنند.

از به قول خودشان مدرن زیستان که همان یک تکه پارچه روی سرشان را هم در قضای مجازی از خود دریغ می کنند و وقتی وارد صفحه شخصی شان می شوی هیچ نشانی از دین شان به چشم نمی خورد. گویا سالهاست اینطور زیسته اند.

صفحاتی هم هستند که مادران برای کودکان خود باز می کنند و عکس های کودکان خود را در آن می گذارند. عکس هایی که بیشتر از اینکه مرکزش کودک باشد، لباسش، کمد لباس ها و اسباب بازی هایش، مبل های خانه و ... هستند. به محض اینکه به یک تفریح می روند و یک بستنی می خورند عکسش را در صفحه شان می گذارند.

گویا در فضای مجازی نه تنها اصل کمک به همسایه فراموش شده بلکه فخر فروشی به همسایه هم در آن اضافه شده است. خانم هایی که به تازگی عروسی می کنند از تمام نقاط خانه عکس می گیرند تا همه ببینند جهیزیه پر زرق و برقشان را. از مبل خانه تا سبد رخت چرک ها!

گویا روشنفکری این روزها نوشتن از اظهارنظرهای سروش و انتقادهای سران فتنه و حمایت از ربنای شجریان است. و افرادی که در واقعیت جرات گفتن عقایدشان را ندارند فضای مجازی را بهترین بستر برای خود می دانند و شروع می کنند به خالی کردن احساسات بشر دوستانه شان.

خلاصه این نوشتار این است که گاهی فراموش می کنیم خدایی را که در این نزدیکی ست. فراموش می کنیم خدایی که در خیابان هست در تلگرام و اینستاگرام هم هست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار