حسین پناهی: شرم می کنم با ترازوی کودک گرسنه کنار خیابان، سیری ام را وزن کنم!

شبهه / از غلظت ضاد حسین پناهی تا حال گرسنگان ملک زاده

 گلستان24: حسین پناهی: شرم می کنم با ترازوی کودک گرسنه کنار خیابان، سیری ام را وزن کنم! ای کاش یک ماه نیز موظف بودیم از اذان صبح تا غروب آفتاب فقرا را سیر کنیم نه این که گرسنگی و تشنگی کشیده تا فقط رنج آن ها را درک نماییم! آری هزاران بار افسوس که دیریست وا مانده ایم در ظاهر دین، دهانمان پر شده است از غلظت تلفظ حرف «ض» در کلمه «وَلَا الضَّالِّینَ» ولی غافل ازآن که خود عمریست در گمراهی به سر می بریم... به راستی ما به کجا می رویم...

و چه زیبا گفت پروفسور اسماعیل ملک زاده: روزه داران هیچ گاه حال گرسنگان را درک نخواهند کرد زیرا به افطار اطمینان دارند...!


پاسخ:

روزه دارای فلسفه‌های فراوان و فواید بسیاری چه از ناحیه فردی چه از ناحیه اجتماعی دارد. از جمله:

اطاعت امر پروردگار

اجتناب از معاصی و گناهان و رذائل اخلاقی

ایجاد صبر و تقویت اراده و همت

تفکر و یاد خدا و قیامت بودن

آزمایش اخلاص بندگان

شناخت ارزش نعمتها

 بیداری عاطفه و تحقق روحیه نوع دوستی

و چندین مورد دیگر که می توانید در لینک زیر مطالعه فرمایید.

http://yon.ir/QyGT

امام صادق(ع) می فرماید: براستى خداوند روزه را واجب کرد، تا به وسیله آن بین اغنیاء و فقراء مساوات و برابرى به وجود آید، و این براى آن است که ثروتمندانى که هرگز درد گرسنگى را احساس نکرده‏اند، به فقراء ترحم نمایند، زیرا اغنیاء هرگاه (خوردنى و آشامیدنى را) اراده نمودند (و هوس هر نوع ماکولات و مشروبات کردند) برایشان میسر است.

http://yon.ir/Sa6K

یکی از مهم‌ترین منفعت های روزه همین است که به انسان هشدار می‌دهد که مسلمانی تنها نماز و عبادت و زیارت و اصول عبادی اسلام را بجا آوردن نیست بلکه باید از حال فقیران و مستمندان مطلع باشی و به آنها رسیدگی کنی.

http://yon.ir/UHTQ

اتفاقا اگر به احکام مربوط به روزه داری توجه شود، عمل به همین مقصود را می بینیم؛ احکامی مانند وجوب زکات مخصوص ماه مبارک معروف به زکات فطره

، کفاره افطار عمدی و روزه های واجب مثل افطار روزه نذر، حکم فدیه دادن برای کسانی که به خاطر عذری نتوانسته اند روزه بگیرند، همه این مبالغ مادی که باید توسط روزه داران به فقرا پرداخت شود گویای آن است که تشریع روزه هر چند در یک بعد امساک و خود نگهداری برای روزه دار است؛ در بعد دیگر نوعی دیگر خواهی و توجه به دیگران می باشد که همه این اهداف در پرتو توجه به ذات مقدس پروردگار به دست می آید.

yon.ir/QyGT

آری خدای ما یاور گرسنگان و دردمندان است. خدای ما خدای امیرالمومنین علی (ع) است که برای بچه های یتیم زن یهودی نان می پزد و از آتش تنور یاد آتش جهنم می افتد. خدای ما با خدای کسانی که در این پبام از آنها گلایه شده متفاوت است. آن ها در اصل باور دارند که خودشان خدا هستند ولی در ظاهر خود را مطیع فرمان خدا نشان می دهند.

بسیاری از ایتام ومحرومان توسط همین روزه داران اداره می شوند . اگر به مساجد و انجمن های خیریه  غیر دولتی بنگرید می بینید چه کسانی از این افراد دستگیری می کنند. اتفاقا در همین ماه رمضان طرح سرپرستی از ایتام در سراسر کشور اجرا می شود . همچنین جشنهای گلریزان و ...

لازم نیست برای رسیدن به یک نتیجه درست از ابزار اشتباه استفاده کنیم. مجبور نیستیم برای اثبات یک امر صحیح و مقدس چیزهای صحیح دیگر را تخطئه کنیم. آیا اگر از فردا روزه نگیریم و گرسنگی نکشیم و دروغ بگوییم مشکلی حل می شود؟

دختر حسین پناهی: ۹۹درصد جملاتی که با نام حسین پناهی منتشر میشوند نوشته ی او نیست!

این در حالیست که روزانه جملات زیادی در قالب های مختلف از جمله دین شناسی ! عرب شناسی ! اسلام شناسی  ! خداشناسی ! و . . . از زبان بزرگان و مشاهیر جهان و ایران نقل می شوند !

http://yon.ir/dkil

باید  قبل از انتشار هر مطلب منبع آن را به خوبی بررسی کرد . و مراقب بود از محبوبیت یک فرد در قالب القای تفکرات جنگ نرم  سوء استفاده نشود.

ارسال نظر

  • رستگار
    0

    هستند فقرا و مستمندانی که با وجود فقر و تغذیه اندک روزه می گیرند.
    انفاقا کمک هائی که فقرا و مستمندان می شود از ناحیه دبنداران است.
    حالا چون برخی دینداران افطار برای خوردن دارند لذا به جای روزه گرفتن غذا به مستمندان بدهند از صنعت مغالطه استفاده شده

  • مهمان
    1

    دوست عزیز
    شما همچنان ظاهر رو میبینی و نه عمق را.
    سعی کن عمیق‌تر مسائل رو ببینی و از سطحی دیدن، دوری کن.
    اون بنده خدا دل نوشته‌ای گفته، که از دردی است که در جامعه رواج داره.
    اگر این درد رو میبینی، تو هم اقدامی کن. اگر نیست رد کن.

    حالا اومدی و خرفش رو نقد کردی، اون درد جامعه برطرف میشه؟

  • صبا
    0

    حتما از صنعت مغالطه استفاده شده
    راست ودروغ رو به هم میبافند تا مردم رو ازاطاعت احکام خدا دلسرد کنند به قول قران صم بکم عمی فهم لا یعقلون
    یکی پیدا نشد به همینحسین پناهی بفهمونه کفاره همین روزه واجب سیر کردن وافطار دادن ادمای فقیریه که این اقا میترسه وزن شکمشو بهش نشون بده

  • آسمان
    0

    حالا خداوند یه ماه گذاشتند که ثروتمندان حال فقرا رو‌درک کنند بهتر نبود یک ماه هم بگذارند تا فقرا حال ثروتمندان را درک کنند؟ مثلا در طول یک‌ ماه بجای اینکه ثروتمندان طعم گرسنگی را بچشند فقیران طعم سیری را بچشند.

آخرین اخبار