مسؤول روابط عمومی دانشگاه گنبدکاووس اعلام کرد

مسؤول روابط عمومی دانشگاه گنبدکاووس با اعلام اینکه سبزی آلوده عامل قطعی مسمومیت غذایی دانشجویان بود، گفت: دانشگاه گنبدکاووس از فروشنده سبزی آلوده شکایت خواهد کرد.

سبزی آلوده عامل مسمومیت غذایی دانشجویان گنبدی

به گزارش گلستان24، با اشاره به موضوع مسمومیت تعدادی از دانشجویان دانشگاه گنبدکاووس در طی هفته جاری و حواشی به وجود آمده نسبت به آن اظهار کرد: از همان لحظات اول اعلام مسمومیت دانشجویان تمامی اقدامات لازم را در حوزه درمانی و رسیدگی به موضوع انجام دادیم و با حضور رئیس شبکه بهداشت شهرستان گنبدکاووس و کارشناسان خبره به دنبال یافتن علت حادثه بودیم.

وی با بیان اینکه پس از نمونه‌برداری‌های لازم توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس آزمایشات لازم بر روی آن صورت گرفت، افزود: امروز در جلسه‌ای که به همین منظور در دفتر معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس برگزار شد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علت قطعی مسمومیت دانشجویان را سبزی آلوده اعلام کرد.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه پس از استماع گزارش رئیس شبکه بهداشت مقرر شد دانشگاه به همراه مستندات مربوطه شکایتی را از فروشنده به دادستان شهرستان تقدیم کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه تمام وظایف و رسالت‌های قانونی و فراقانونی خود را در این موضع به انجام خواهد رساند و از حقوق دانشجویان دفاع خواهد کرد.

جعفرزاده از تماس معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با دادستان شهرستان پیرو این موضوع خبر داد و گفت: فرماندار محترم در این تماس از دادستان شهرستان گنبدکاووس خواستار برخورد قانونی و بازدارنده با فروشنده سبزیجات فاسد شده و شخصا منتظر نتیجه این پرونده هستند.

دانشگاه در اساس رسالت‌های خود با تمام توان پیگیر موضوع شده و تا حصول نتیجه کوتاه نخواهد آمد

وی با تقدیر از رسانه‌های عمومی که در آرام کردن فضا و جلوگیری از انتشار شایعات تلاش کردند تقدیر کرد و افزود: همگان شاهد بودند که با صبر و حوصله و فاصله گرفتن از جنجال‌آفرینی از یک اتفاق طبیعی، دانشگاه در اساس رسالت‌های خود با تمام توان پیگیر موضوع شده و تا حصول نتیجه کوتاه نخواهد آمد.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه گنبدکاووس همچنین از دانشجویان و اساتیدی که در روزهای گذشته و در شرایط برگزاری امتحانات همکاری لازم را با دانشگاه داشتند تشکر کرد و گفت: امتحانات مجدد برای دانشجویانی که دچار مسمومیت شده و در امتحان شرکت نکردند برگزار خواهد شد.

جعفرزاده روز یکشنبه نیز از جنجال آفرینی و درشت‌نمایی موضوع مسمومیت دانشجویان اظهار کرد: برخی در صدد سو استفاده از ماجرای مسمومیت و قرار دادن دانشجویان در برابر دانشگاه هستند و درباره تعداد مسمومیت‌ها در دانشجویان در حال درشت‌نمایی هستند.

وی در این گفت و گو از برخی موج‌سواری‌های رسانه‌ای به شدت انتقاد کرد و تاکید کرد: تعداد بیان شده در رسانه‌ها تنها یک گمانه‌زنی بوده و تعداد مسمومیت‌ها بسیار کمتر از آن بوده است که دانشگاه ضمن پیگیری درمانی این عزیزان هزینه‌های آن را نیز پرداخت خواهد کرد.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار