مسئولان امنیت‌ملی فضای مجازی را جدی بگیرند

عضو شورای‌ عالی فضای مجازی با بیان اینکه این شورا در سال ۹۴ توفیق چندانی نداشت، علت عملکرد ضعیف آن را مشغله‌های مسئولین و اعضای شورا و عدم‌تبیین جایگاه آن دانست.

 شورای‌ عالی فضای مجازی در سال ۹۴ توفیقی نداشت

به گزارش گلستان24، عضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی درباره عملکرد شورای‌عالی فضای مجازی در سال گذشته گفت: شورای‌عالی فضای مجازی در سال 94 توفیق چندانی نداشت اما اولین جلسه آن سال 95 تشکیل شده که امیدواریم طلیعه خوبی برای رسیدگی به کارهای به‌زمین‌مانده شورا باشد.

وی با بیان اینکه شورای‌عالی فضای مجازی نیازمند یک نگاه و رویکرد کاربردی است، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش دبیرخانه و مرکز ملی فضای مجازی، تشکیل جلسات منظم را شاهد باشیم و وقتی‌ را که مسئولین به‌خصوص رئیس‌جمهور و سایر رؤسای قوا به شورا اختصاص می‌دهند، به مسائل اساسی بپردازیم.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علل عملکرد ضعیف شورا ابراز کرد: مشغله‌های مسئولین به‌ویژه رؤسای قوا و عدم تبیین جایگاه شورا و اهمیت آن، باعث عملکرد ضعیف شورای‌عالی فضای مجازی در سال گذشته بود.

عضو شورای شهر تهران درباره حمایت از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی نیز گفت: دستور کاری در شورا آماده‌ شده است تا شبکه‌های پیام‌رسان داخلی فراگیر شوند و بتوانند در دسترس همه قرار گیرند اما به نظر می‌رسد روند عمومی، استفاده از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی و مهاجرت کاربران از پیام‌رسانهای خارجی به‌سمت نمونه‌های داخلی است چراکه کاربران پی برده‌اند حریم شخصی و اطلاعات خصوصی آنها در معرض آسیب و جاسوسی قرار دارد.

تقی‌پور با تذکر اینکه مسئولین باید موضوع امنیت ملی در فضای مجازی را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها به این مسئله توجه داشته و در بحث امنیت ملی به آن واقف هستند. قطعاً منافع و امنیت ملی ما حائز اهمیت بیشتری نسبت به کشورهایی است که کمتر مورد هجمه هستند.

وی در خصوص توجه به مسائل اساسی مانند اینترنت ملی نیز بیان کرد: مقام معظم رهبری در حکم اخیرشان به اینترنت ملی اشاره کردند اما متأسفانه این مسئله تبیین نشد و در شورا به آن نپرداختند. وظیفه ما در سال جدید باید پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از شورای‌عالی فضای مجازی باشد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار