دهیار روستای چارقلی گمیشان از تاسیس شرکت تعاونی با 500 عضو به منظور توسعه طرح گردشگری در سواحل این روستا خبرداد .

اولین گامها برای توسعه صنعت گردشگری در سواحل زیبای چارقلی + تصاویر

به گزارش گلستان 24، رحمان بردی کر دهیار روستای چارقلی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: جهت تحقق ایجاد درآمد پایدار و اشتغال در روستا اقدام به تاسیس شرکت تعاونی با بیش از 500 عضو نموده ایم. این شرکت طرح گردشگری را در سواحل چارقلی به اجرا در خواهد آورد.

اهم پروژه‌هاي پيشنهادي جهت توسعه گردشگري در منطقه نمونه گردشگري ساحل روستای چارقلی به شرح زير مي‌باشد: تأمين آب بهداشتي سالم و قابل شرب براي سايت در درجه اول اهميت قرار دارد.

2- ايجاد فضاي سبز

ايجاد فضاي سبز در منطقه نمونه مورد مطالعه يك نياز اساسي محسوب مي شود. فضاي سبز در محدوده مورد مطالعه از دو نظر داراي اهميت است. با توجه به خشكي منطقه وجود فضاي سبز مي‌تواند براي گردشگران محلي و منطقه‌اي جذابيت مطلوبي داشته باشد. از طرف ديگر در روزهاي آفتابي، وجود سايه در منطقه داراي اهميت زيادي است. لذا كاشت درختاني كه بعد از چند سال سايه ايجاد كنند تا گردشگران بتوانند در سايه آن دمي بياسايند داراي اهميت زيادي است.

3- احداث سكوهاي اطراق مسافرين احداث سكوهاي بتني كه مسافرين به‌راحتي بتوانند در روي آن اطراق كنند از نيازهاي ديگر سايت مورد نظر است. بايد به گونه اي سكوها ساخته شوند كه بعد از چند سال ديگر درختان بتوانند بر روي آن سايه بگسترند.

4- احداث آلاچيق

احداث آلاچيق بر روي برخي از سكوهاي اطراق هم از نظر زيباسازي داراي اهميت بوده و هم از نظر ايجاد سايه مناسب مي‌باشند. آلاچيق‌ها به ويژه تا زماني كه درختان فضاي سبز پيشنهادي سايه ايجاد كنند، داراي اهميت بيشتري مي‌باشند.

5- احداث مسجد

احداث مسجد جهت تأمين فضاي مورد نياز مسافرين در اداي فرايض ديني و اقامه نماز 

6- احداث پاركينگ

احداث پاركينگ جهت سامان‌دهي وضع پارك ماشين‌ها

7- ایجاد سرويس‌هاي بهداشتي

با توجه به اينكه بالطبع با اجراي طرح‌هاي پيشنهادي حاضر تعداد زیادی گردشگر و بازديدكننده ،به مکان مورد نظر مراجعه خواهند کرد ، لازم است كه توسعه‌ سرويس‌هاي بهداشتي در برنامه قرار گيرد.

8- احداث درمانگاه سيار (اورژانس 115)

استقرار درمانگاهي كه بتواند به سايت و مسافرين خدمات‌رساني نمايد مي‌تواند باعث ايمني و طيب‌خاطر گردشگران باشد.

9- احداث پارك كودك

پيشنهاد مي‌شود در قسمتي از فضاي سبز پيشنهادي براي بازي كودكان گردشگران وسايل بازي كودكان درنظر گرفته شود.

10- احداث بازارچه

احداث بازارچه‌اي در محل منطقه‌ نمونه گردشگري شامل موارد زير پيشنهاد مي‌گردد: 

الف) فروشگاه‌هاي عرضه محصولات وارداتي از كشور تركمنستان

ب) فروشگاه محصولات صنايع دستي بويژه صنايع دستي منطقه

ج) فروشگاه محصولات منطقه نظير ديه‌چال، آقه‌رن، كشك، قره‌قروت و ...

د) فروشگاه ماهی و خربزه منطقه و ساير توليدات زراعي و باغي منطقه

هـ) احداث رستوران با غذاهاي سنتي منطقه از قبيل چكدرمه

و) فروشگاه فرهنگي با كتاب، نوار، CD و ... با رویکرد محلی

11- اسفالت راه چارقلی به ساحل 

احداث اين جاده كه به طول تقريبي 5 كيلومتر مي‌باشد مي‌تواند باعث راحتی مسافرین و افزایش مراجعه آنها به منطقه نمونه گردشگري مورد مطالعه گردد.

12- برگزاري تورهاي مسافرتي داخل استاني بين منطقه مورد مطالعه و ساير نقاط 

برگزاري تورهاي مسافرتي كوتاه مدت از منطقه‌ گمیشان و همچنين ايجاد قراردادهاي متقابل گردشگري بين گمیشان و سایر مناطق استان به طوريكه يك جريان گردشگري متقابل بين شرق و غرب استان برقرار شود و همچنين تلاش در جهت جذب تورهاي خارج از استان از طريق رايزني با شهرداري ها و نهادهاي مختلف دولتي و مدني ساير استان‌ها، تبليغات از طريق آموزش و پرورش و تجهيز ستاد اسكان مسافرين فرهنگي و ... مي‌تواند باعث توسعه‌ گردشگري در منطقه نمونه گردد.

13- تبليغات و بازاريابي

تبليغ منطقه گردشگري مورد مطالعه (ساحل چارقلی) از طريق صدا و سيما (استاني و ملي)، تهيه و تكثير لوح فشرده ، بولتن و كاتالوگ، نشريات ويژه به صورت گاهنامه و ...، رپورتاژ و آگهي در نشريات استاني و ملي و ... به منظور بازاريابي و جذب گردشگران منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي مي‌تواند به توسعه‌ گردشگري در منطقه نمونه گردشگري كمك نمايد.

IMG 2576

IMG 2129

IMG 2560

IMG 2598

IMG 2582

انتهای پیام/ساحل گمیشان

ارسال نظر

آخرین اخبار