شهر قم میزبان نمایشگاه نقاشی چشمهایش شد که برای بازدید کنندگان دارای جذابیت بسیار است. این دومین نمایشگاه هنرمند گرامی ناهید حیدری است.

شهر قم میزبان ضیافت «چشمهایش » + عکس

به گزارش گلستان24، آثار نقاشی “ناهید حیدری”، هنرمند و نقاش زبده کرجی، در شهر قم در معرض دید عموم قرار گرفته است.حیدری که در شهر کرج به دنیا آمده، نقاشی از کودکی با او همراه بوده و به نوعی آرامش برای روح خلاق اوست که این آسودگی باطن را به مخاطبان خود به راحتی با آثارش منتقل می کند و تلنگرهایی از جنس تفکر می زند،حیدری هشت سال است که هنر خود را به صورت حرفه ای دنبال می کند.

وی که در پشت هر اثرش تفکری نهفته می گوید: به نقاشی علاقه بسیار دارم و میل به انتقال ارزش ها به دیگران در من همیشه بوده، و در واقع نمایشگاه چشمهایش دومین نمایشگاه از آثار نقاشی من است.

حیدری با بیان اینکه این نمایشگاه درباره شهدای دفاع مقدس است، اظهار کرد: نمایشگاه با نام چشمهایش می باشد و غالب آثار در تم چشمهای شهدا کشیده شده اند. همچنین تعدادی از نقاشی ها نیز پرتره هایی از شهدا به ویژه شهدای قم هستند.

حیدری تکنیک کاری خود را استفاده از ذغال و کنته عنوان کرد و افزود: در میان نقاشی های کشیده شده، تابلوخط هایی مرتبط با آثار نیز وجود دارند اما تعداد پرتره ها بیشتر است.

وی دلیل انتخاب شهر قم برای به نمایش گذاشتن آثارش را علاقه وافر خود به این شهر و همچنین مردم علاقمند و متدین آن بیان کرد و ادامه داد: انتظار استقبال بیشتری را توسط مردم شهر قم داشتم اما متاسفانه با وجود همه تبلیغ ها و گذشت دو روز از شروع نمایشگاه، استقبال مد نظرم اتفاق نیفتاده است.

حیدری تاکید کرد: دوست داشتم چشمهای انسان هایی را به تصویر بکشم که ایمان را دیده اند. خون را دیده اند و نترسیده اند. دوست داشتم شجاعت و صلابت این چشمها را به تصویر بکشم.

وی با بیان اینکه در روزگاری هستیم که هنر مهد کفر و الحاد شده است، تصریح کرد: می خواستم در این روزگار هنر را وسیله ای قرار دهم برای بروز تجلی ایمان و آن را به اصل و فطرت خود که همان ظهور و نمایش خوبی و پاکی است، بازگردانم.

 

 

دوست داشتم چشم هایی را به تصویر،بکشم که ایمان را دیده اند/شهر قم میزبان ضیافت ((چشمهایش))

 

این هنرمند کرجی خاطر نشان کرد: درآمد حاصل از فروش این آثار به کودکان سرطانی اختصاص دارد تا بدین وسیله مرهمی باشیم بر روی زخمهای بیشمار این کودکان و همچنین تشویقی باشد برای سهیم کردن مردم در انجام کارهای خیر.

حیدری در پایان با گلایه از جا نیافتادت بر خی از فرهنگ ها از جمله حمایت از هنرمندان ارزشی، در شهر قم گفت: بنده با توجه به توصیه های دوستان قمی قیمت های آثار را بسیار پایین تر از قیمتهای اصلی عنوان کردم تا بتوانم کمک بیشتری را برای کودکان جمع آوری کنم اما مردم قم ترجیح می دهند با انجام کارهایی همچون صدقه دادن یا تهیه جهیزیه و… در کارهای خیر شرکت کنند تا با انجام کارهایی همچون خرید آثار هنری. مردم باید آگاه شوند که جدای از کارهایی چون صدقه دادن و… با شرکت کردن در فعالیت های هنری و کارهای خیر این چنینی، علاوه بر افزایش سطح فرهنگ جامعه، می توانند در ثواب انجام کارهای خیر جدیدی نیز شریک شوند.

قابل ذکر است این نمایشگاه از تاریخ ۱۹ تیر آغاز شده و تا ۲۳ تیر ادامه خواهد داشت. علاقمندان به بازدید می توانند همه روزه صبح ها از ساعت ۹ الی ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰ به گالری شهید آوینی واقع در بلوار امین، بلوار جمهوری، نبش کوچه ۲۸، مجتمع شهید آوینی مراجعه کنند.

 

دوست داشتم چشم هایی را به تصویر،بکشم که ایمان را دیده اند/شهر قم میزبان ضیافت ((چشمهایش))

منبع: باحجاب

ارسال نظر

آخرین اخبار