مدیرکل هواشناسی استان گلستان از افزایش دمای هوای گلستان به بیش از ۴۰ درجه خبر داد و گفت: به دلیل مداومت دما و کاهش رطوبت احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل های گلستان وجود دارد.

دمای گلستان از مرز ۴۰ درجه می گذرد

به گزارش گلستان24، سید محمدرضا رضوی در رابطه با الگوهای پیش یابی در سطح استان گلستان گفت: با تقویت جریانات جنوبی از روز دوشنبه افزایش تدریجی دما را در سطح استان گلستان شاهد خواهیم بود به گونه‌ای که دمای هوا در گرمترین ساعات روز از مرز ۴۰ درجه سیلسیوس خواهد گذشت.

وی تصریح کرد: با وزش باد گرم اوج گرما به خصوص در بعد از ظهر سه شنبه رخ می‌دهد و دما در نواحی مرکزی و شمالی استان طی این روزمخصوصا شهرستان گنبدکاووس از مرز ۴۳ درجه سیلسیوس هم خواهد گذشت.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان از تداوم این گرما تا روز چهارشنبه خبر داد و گفت: با تغییر نسبتاً ضعیفی که در جریانات سطحی هوای منطقه صورت می‌گیرد دمای هوا بین ۲ آل ۳ درجه در روز پنجشنبه تعدیل می‌شود اما مجدداً در روز جمعه موج دوم گرما از راه رسیده و دما را در حد روز سه شنبه افزایش خواهد داد.

رضوی از افزایش دما تا پایان هفته و خطر آتش سوزی جنگل ها خبر داد و افزود: با توجه به شرایط دمایی روزهای آینده و گرم شدن هوا و افزایش رطوبت نسبی، برای جلوگیری از وارد آمدن استرس به گیاهان زراعی و باغی تا زمانی که شرایط دمایی مناسب نیست از هرگونه سم پاشی موقتاً پرهیز کنید.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار