مراسم کلنگ زنی شبستان حضرت فاطمه زهرا(س)امام زاده جعفر(ع)روستای ولیک آباد با حضور حجت الاسلام سهرابی مدیرکل اوقاف استان و حجت الاسلام مهدوی راد رئیس اداره اوقاف شهرستان گرگان و جمعی از خیرین در گرگان برگزار شد.

کلنگ زنی شبستان امامزاده جعفر(ع)روستای ولیک آباد گرگان برگزار شد + تصاویر

کلنگ زنی شبستان (1)

به گزارش گلستان24، مراسم کلنگ زنی شبستان حضرت فاطمه زهرا(س) آستان مقدس امامزاده جعفر بن محمد بن موسی کاظم(ع) روستای ولیک آباد گرگان صبح امروز با حضور حجت الاسلام سهرابی مدیرکل اقاف استان گلستان و حجت الاسلام مهدوی راد رئیس اداره اوقاف شهرستان گرگان و جمعی از خیرین در این روستا برگزار شد.

کلنگ زنی شبستان (7)

حجت الاسلام سهرابی مدیر کل اوقاف اظهار کرد:خیر محترم جناب کاویانی مداح خاندان عصمت و طهارت میباشد و امروزه خداوند متعال برای سالها ذاکر بودن ایشان باعث شد توفیق ساخت شبستانی با نام مادر اهل بیت علیهم السلام حضرت فاطمه سلام الله علیها داشته باشد .

کلنگ زنی شبستان (4)

بر اساس این گزارش این بنا به متراژ 500 متر مربع، توسط حسین کاویان خیر85ساله ولیک آبادی احداث خواهد شد.

وی هدف از احداث این شبستان را مظلومیت این امامزاده دانست و بیان داشت: تاریخ این امامزاده به 800سال قبل بازمی گردد و در طول این تاریخ امامزاده بسیار مظلوم واقع شده بود و هم چنان هم مظلوم است.

کلنگ زنی شبستان (3)

این خیر ولیک آبادی اظهار داشت: نمی خواهم به تنهایی ثواب احداث این بنا را ازآن خود کنم و اگر مردم علاقه ای به کمک در زمینه ی احداث این بنا را داشتند مخالفتی ندارم تا آن ها هم بتوانند در این کار بزرگ سهیم باشند.

در حاشیه این مراسم مهندس فرید نژاد نصراله کارشناس عمران بقاع متبرکه استان گفت :این طرح جامع در سال 90تهیه و مورد تصویب سازمان قرار گرفت ولی به جهت وضعیت مالی تا کنون اقداماتی صورت نگرفته بود .

وی کار خیر اقای کاویانی را باقیات و صالحات دانست و افزود:این کار خیر تا زمانی که مردم از ان استفاده می کنند ثواب ان به واقف خیراندیش خواهد رسید .

نژاد نصراله ادامه داد: کل بقاع استان در حال توسعه میباشند و هرگونه ساخت و ساز طبق چشم انداز 50 ساله پیش بینی شده است .

کلنگ زنی شبستان (2)کلنگ زنی شبستان (5)کلنگ زنی شبستان (8)کلنگ زنی شبستان (9)کلنگ زنی شبستان (10)کلنگ زنی شبستان (11)کلنگ زنی شبستان (12)کلنگ زنی شبستان (13)

کلنگ زنی شبستان (17)

کلنگ زنی شبستان (14)کلنگ زنی شبستان (15)

کلنگ زنی شبستان (16)

ارسال نظر

آخرین اخبار