مدیرکل سازمان تبلیغات گلستان:

حجت الاسلام ولی نژاد مردمی بودن را رمز ماندگاری و تداوم هیئت های مذهبی دانست.

مردمی بودن رمز ماندگاری هیئت های مذهبی است

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام والمسلمین نوراله ولی نژاد مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان که در اجتماع فصلی مدیران ومداحان اهلبت(ع)شهرستان گرگان سخن می گفت با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که خطاب به مومنین فرمود برای ما زینت و زیبایی باشد اظهار داشت: ما دو نوع زینبت داریم،یکی زینت ظاهری و یکی هم زینت معنوی و ارزشی که  به رفتار و عملکرد هر فرد بستگی دارد.

وی گفت: طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) اولین چیزی که باعث زینت انسانها می شود " آرامش " است که در روایات به " سکینه " تعبیر شده است.

ولی نژاد افزود: با توجه به آیه شریفه الا بذکراله تطمئن القلوب، این آرامش باید همراه با ایمان و یاد خدا باشد که در این صورت انسانها از ثواب الهی نیز بهره مند خواهند شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان گفت: دومین ویژگی زینت انسانها عفت شکم می باشد که منظور همان مال حلال،روزی و کسب درآمد حلال می باشد.

ولی نژاد گفت:همانطور که در روایات آمده است، امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به لشگر دشمن فرمود: علت اینکه سخن حق را گوش نمی دهید به این دلیل است که شکم هایتان از مال حرام پر شده است.

وی با توجه به دریافت حقوق های نجومی برخی از مدیران ومسئولین ادامه داد: شهدا از جان و مال خود گذشتند در حالی که برخی از مسئولین با دست اندازی به بیت المال به دنبال سودجویی خویش هستند و مطمئن باشند در روز قیامت باید پاسخگو باشند.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان ویژگی دیگر زینت انسانها را مردمی بودن و با مردم بودن دانست و افزود: یکی از ویژگی های هیئات مذهبی مردمی بودن می باشد که خود مردم مسئولیت آن را برعهده دارند و در هیئت های مذهبی همه مردم از یک کشور،یک محل و از یک طبقه هستند و فاصله طبقاتی وجود ندارد و همین امر باعث تداوم هیئت های مذهبی می باشد.

ولی نژاد آخرین زینت انسانها را اطاعت محض از خداوند دانست و بیان داشت: هیچ زینتی مانند اطاعت خدا نیست و باید تمام کارها برای خدا برا باشد و طاعت از خداوند متعال بر بقیه کارها مقدم باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار