دیدار خبرنگاران با خانواده "حمیدرضا حسینی" مطرح شد

خبرنگاران، مسئولان و اصحاب رسانه استان گلستان در نخستین روز هفته خبرنگار با خانواده حمیدرضا حسینی خبرنگار شبکه خبر که از جان باختگان حادثه منا است، دیدار کردند.

مستند منا در گلستان ساخته خواهد شد

به گزارش گلستان24، حاج سید حمیدرضا حسینی به عنوان خبرنگار اعزامی صدا و سیما برای پوشش خبری از مناسک حج اعزام شد، اما خواست حضرت رحمان  بر این بود که راوی حادثه‌ها خویش خبرساز شده و پس راه یافتن به حریم دوست و معنا یافتن رد منا راهی دیار باقی شود.

شهید حسینی متأهل و دارای یک فرزند دختر 4 ساله به نام مهسیما سادات است.

با همکاری خانه مطبوعات گلستان در نخستین روز هفته خبرنگار، شماری از خبرنگاران و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان به همراه، مدیرکل حج و زیارت استان، مدیرکل بنیاد شهید استان، قائم مقام و معاونین صداوسیمای مرکز گلستان، فرماندار شهرستان کردکوی و مشاور استاندار در امور ایثارگران با خانواده خبرنگار شهید منا سید حمیدرضا حسینی دیدار کردند.

حادثه منا جنایت شفاف آل سعود است/کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود

سیدمحمدرضا حسینی برادر حمیدرضا حسینی خبرنگار جان باخته در حادثه منا در این مراسم گفت: حمیدرضا به عنوان خبرنگار شبکه خبر قرار بود سال 93 عازم مکه مکرمه شود اما این سفر انجام نشد اما در سال 94 حمیدرضا به همراه 2 خبرنگار دیگر صداوسیما برای ماموریتی 2 ماه به عربستان اعزام شدند.

وی افزود: 50 روز از ماموریت برادرم نگذشته بود که حادثه منا رخ داد و برادرم و حمیدمیرزاده خبرنگار شبکه العالم در این حادثه و جنایت جان خود را از دست دادند.

حسینی افزود: این حادثه جنایت صریح و شفاف آل سعود بوده و جنایتی ننگین در کارنامه دولت عربستان ثبت شد که بر اثر آن 7 هزار و 500 نفر جان خود را از دست دادند و مظلومانه در خانه خدا به شهادت رسیدند.

وی اظهار داشت: این جنایت لکه ننگی بر ننگ‌های عربستان اضافه کرد و ضربه سنگینی به جهان اسلام وارد شد.

حسینی گفت: فاجعه منا نباید فراموشی سپرده شود و مظلومیت این شهدا باید بیان شده و رسانه‌ها در این راه کمک کنند.

وی افزود: حادثه منا تنها یک حادثه نبوده بلکه جنایت دولت آل سعود بوده و همان گونه که مقام معظم رهبری که فرمودند باید کمیته ای حقیقت یاب از کشورهای اسلامی تشکیل شود اما دولت عربستان مانع این کار شده و حتی همه دوربین های آن مسیر را جمع آوری کرده است که اینها نشان از جنایت دولت آل سعود است.

حسینی اظهار کرد: آل سعود آن قدر گستاخ است که باز هم راه برای حضور حجاج شیعه در عربستان بسته که باید همه ما تلاش کنیم تا مراسم سالگرد خوبی برای این شهدای منا برگزار شود.

نوریان مشاور استاندار در امور ایثارگران نیز در این مراسم با اشاره به به آغاز هفته خبرنگار گفت: خبرنگاران سنگرسازان بی‌سنگر هستند و بالاترین سعادت از آن حمیدرضا حسینی خبرنگار شبکه خبر شد که در خانه خدا به افتخار شهادت نائل شد.

بی لیاقتی آل سعود در حادثه منا نشان داده شد/عربستان هیچ تضمینی برای امنیت حجاج نداد

مدیرکل حج و زیارت استان گلستان نیز در این مراسم گفت: من شاهد عینی حادثه منا بودم و بی لیاقتی عربستان را به چشمان خود دیدم که نتوانستند جمعیت را مدیریت کنند و نیروهای آن‌ها هیچ تجربه مناسک حج نداشتند و این حادثه نشان از بی‌لیاقتی آل سعود است.

درگاهی افزود: عدم توانایی در امدادرسانی و جلوگیری از حضور 300 پزشک حاصر و نیروهای هلال احمر در منطقه عامل افزایش جان باختگان این حادثه شد.

وی اظهار کرد: متاسفانه دولت آل سعود عزت و کرامت مسلمانان و حجاج را حفظ نمی کنند و هیچ گونه ضمانتی را برای ایجاد امنیت حجاج نمی دهند و مسئولان حج کشورمان نیز قراردادی را امضاء نکردند و خوشبختانه با اطلاع‌رسانی مناسب امسال همه دنیا متوجه شدند که عربستان مانع حضور حجاج ایرانی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان هم در این مراسم گفت: در زمان جنگ همه خانواده‌ها آمادگی شهادت فرزندان خود را داشتند اما در حادثه منا همه خانواده‌ها منتظر فرزندان خود بود و این فاجعه ضربه سنگینی به آنان وارد کرد.

فاضلی اظهار کرد: بی‌تدبیری کشور عربستان در مدیریت مناسک، نبود آب و جمع‌آوری دوربین‌های مسیر نشان از جنایت آل سعود است.

ساخت مستند منا در استان گلستان

حمزه‌ای قائم مقام صداوسیمای مرکز گلستان هم گفت: بی‌کفایتی آل سعود و عدم مدیریت آن عزت زائران را پایمال کرد و دنیای اسلام به وضوح بی‌کفایتی این دولت مستبد را مشاهده کرد.

وی افزود: امیدواریم ریشه آل سعود از زمین کنده شود تا شاهد جنایت‌های آن‌ها در یمن، بحرین و غیره نباشیم.

حمزه‌ای همچنین از ساخت و تولید مستند فاخر حادثه منا در استان گلستان خبر داد و افزود: این مستند تولیدی در سالگرد این حادثه پخش خواهد شد.

جمالی فرماندار کردکوی نیز در این مراسم گفت: قلم ارزش فراوانی دارد و باید در مسیر توسعه حرکت کند و اصحاب رسانه باید از این ظرفیت و توانمندی به خوبی در راه توسعه بهره‌گیری کنند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار