مستند «پلاک ۳۳» درباره زندگی شهید عباس آبیاری ساخته شده است. آبیاری در دفاع از حرم آل‌الله و در مبارزه با دشمن تکفیری به شهادت رسیده است.

مستند زندگی یکی از شهدای خان‌طومان ساخته شد

به گزارش گلستان24، محمد صادقی، تهیه کننده و کارگردان این مستند گفت: پلاک 33 یک مستند 45 دقیقه ای است. پنج ماه زمان را برای تصویر برداری و شنیدن صحبت‌های پدر و مادر و دختر خانواده آبیاری به خانه‌شان در شهریار رفتم. نام مستند برگرفته از همین خانه پر داستان و حماسه است.

وی افزود: در این خانه اتفاق ویژه‌ای می‌افتد. پدرِ عباس هم رزم تنها پسرش است و هرکدام برای اعزام به سوریه و عراق از هم سبقت می‌گیرند. وقتی که ستاد اعزام با رفتن عباس که تک پسر خانواده است مخالفت می کند پدر و مادر با رفتن به محضر و ثبت رضایت محضری برای اعزام فرزندشان اقدام می کنند.

صادقی گفت: این مستند را بصورت مستقل ساخته‌ام و برای آن از جایی سفارش نگرفته‌ام. شهدای مدافع حرم و خانواده‌های آنها غریبند و باید خیلی بیشتر از اینها درباره آنها کار شود و اثر ساخته شود. خانواده عباس موقع اعزام و بستن کوله پشتی از او فیلم گرفته‌اند. عباس در این فیلم موقع خداحافظی پشت سر خود را نگاه نمی‌کند و به سرعت از خانه خارج می‌شود.

کارگردان پلاک 33 تصریح کرد: شهید عباس آبیاری علاقه بسیاری به ورزش های رزمی داشت و در یکی از باشگاه‌های نزدیک خانه‌شان تمرین می‌کرد. فعالیت ورزشی‌اش را از نقطه صفر شروع کرد ولی با همت بالایی که داشت خیلی زود توانست در رشته رزمی خود ماهر شود.

صادقی گفت: عباس بعد از اینکه به سوریه اعزام می‌شود بعد از چند نبرد در خان‌طومان مجروح شد. هنگام انتقال پیکر به پشت جبهه، مورد اصابت موشک کورنت قرار می‌گیرد.

وی افزود: روزی از مادر شهید پرسیدم «دوست داری الان خبری از عباس بیاورند یا بدن مطهرش را بیاورند؟» حرفم را قطع کرد و گفت «هرگز هدیه ای را که دادم پس نمی گیرم».

منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار